Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Auto Revolta șoferilor profesionişti din România: "Vor ca un copil de 18 ani să conducă un camion de 40 de tone. Oare înțeleg ce cer?"

Revolta șoferilor profesionişti din România: "Vor ca un copil de 18 ani să conducă un camion de 40 de tone. Oare înțeleg ce cer?"

Un articol de: B1.ro | 03 Feb 2016, 15:04
În urma publicării articolului România se confruntă cu o lipsă acută de șoferi profesioniști: S-ar putea schimba legile pentru ca sectorul transportatorilor rutieri să nu se prăbușească, pe adresa de email a redacției B1 TV am primit mai multe opinii ale șoferilor profesioniști. Aceștia confirmă că transportul românesc “se zbate între viață și moarte” și spun că printre principalii vinovați  sunt patronii.  

Complicitatea între firme, abuzurile și lipsa salariilor decente” sunt doar o parte dintre neregulile pe care patronii le comit și care îi fac pe cei care dețin carnet de șofer profesionist să plece din țară sau să-și schimbe meseria, susține unul dintre șoferii care ne-au contactat.

Mai mult, S. Florin spune că șoferii profesioniști sunt uneori obligați de patroni „să meargă cu magnet”, adică să inducă în eroare datele aparatului tahograf. Și plata la kilometru este o practică ilegală, dar întâlnită în România.

În România NU e o lipsă a șoferilor ci este lipsa unor legi bune, lipsa a unor salarii decente. Pentru acest lucru șoferii au decis să plece spre occident, acolo unde sunt respectați și plătiți conform meseriei lor”, adaugă bărbatul.

Pentru a suplini lipsa șoferilor profesioniști, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a solicitat autorităților române și europene măsuri urgente de atragere a tinerilor de la vârsta de 18 ani în sectorul transporturilor, prin programe europene de formare vocațională ca șoferi profesioniști. Mai precis, transportatorii cer ca vârsta minimă pentru a-ți putea lua carnet de șofer profesionist să fie de 18 ani, nu 21 de ani ca până acum.

"Suntem în ochii patronilor doar niște gunoaie, suntem nimeni, oare ei înțeleg prin cererea ca un copil de 18 ani să poată obține carnetul de conducere pentru camion, un camion care are 40 tone????", declară S. Florin.

Pe grupul creat pe Facebook - Comunitatea pentru informarea șoferilor despre firmele rău platnice – mai mulți șoferi povestesc că nu au fost plătiți de patronii pentru care au lucrat, iar justiția nu îi ajută să-și facă dreptate.  “Justiția din România este oarbă, un proces durează și 4 ani, pentru ce???


Citeşte mai multe despre:   transportatori,   soferi profesionisti,   tahograf
Recomandă stirea:
email
+ adauga comentariu COMENTARII (55):
  • 1. De Crysa | 11 Feb 2016 08:07

    Nu am nimic cu ei sa facă Cum vor și așa România e praf din multe puncte de vedere. Dar sa ne gândim la faptul ca la 18 ani când se ia categoria b toți au în cap doar sa se dea mare ca si-au luat permis, și nu conștientizează multe lucruri, sa nu mai vorbim de conduita preventiva sau de reacții prompte în situații periculoase. Nu cred ca un șofer de 18 ani gândește ca unul de 20 și ceva, Cum nici acela nu gândește ca unul de 40... Consider ca, ar trebui sa aibă cel puțin 2-3 ani experienta pe autoturism ca apoi sa se mute pe camion. Oricum părerile sunt împărțite și nu facem noi reguli, noi trebuie doar sa le respectam.

  • 2. De ionut | 11 Feb 2016 07:35

    nu este nici o criza de soferi la noi,avem soferi destui cea ce nu avem sunt salarii plata cuselor pr patron roman este aceiaci cu plata unui austriac de exemplu numai ca austriacul plateste soferul cu minim 2000 E iar noi avem salariu 777 lei + diurna si acum ma intreb de ce sa muncsc pe bani putini in ro cand pot muci pe bani ai multi in at, daca salariile ar fi egale sunt de parere ca nici unul dintre noi nu ar mai merge sa lucreze in afara tarii,aceasta este adevarata problema sunt deacord si cu permisul de la 18 ani dar nu c+e ci doar c iar e de la 21 ani pana atunci mai prinde umpic de experienta pt ca a da un camion de 40000 kg pe mana unui copil este cam riscant

  • 3. De gheorghe | 10 Feb 2016 22:10

    Geo,nu compara traficul din din romania 87 cu cel de azi...

  • 4. De Geo | 10 Feb 2016 04:09

    Eu am permise din '87 obtinut la 18 ani. In perioada aceea se obtinea "CE" la 18 ani si daca era o problema cred ca trebuia sa auzim de crime in masa. Pe scurt,daca a-ti fi buni la munca asa cum sunte-ti la comentarii........

  • 5. De kikirikimiki | 09 Feb 2016 00:14

    Lucrez pe international, m-am saturat de contracte romanesti.Spre exemplu la firma Galex de la Dumbraveni esti platit cu 50€ la zi diurna din care ti se baga si salariul minim tot din banii astia.Dar cand suni si vorbesti prima data la telefon in tara nu ti se explica lucrul asta, abia cand ajungi in spania unde au sediul firmei de remorci.La lichidare nu mi s-au mai dat 300€.Salariul pe prima luna il vezi deabia la inceputul celei de a treia.Poti lua un avans pana la salariu.Ti se spune frumos ca poti sa iei 500€ si cand ai nevoie si vrei,ti se da doar 300€ te rogi ca prostu ptr banii tai deja munciti.

  • 6. De Daniel | 08 Feb 2016 23:35

    La noi lipsa de educație e problema...cum sunt patronii asa sunt și șoferii...toți șoferii se plâng ca sunt patronii de kkkt la noi ca dau salarii mici...pai de unde sa dea frate salariu mare dacă face o cursa de 7 8 mil într. O zi și 6 mil da pe motorina..mai fura și șoferu 10 l se mai strica și mașina. ..de unde sa dea...sunt și patroni cu multi bani care tot bani putini dau e adevărat..dar care ar zice uite ma am 500 mil în cont ia și tu șoferule 50 de mil...de unde atât. ..afara sunt plătite altfel cursele altfel și șoferii..vreți sa fie și la noi asa mai durează. ..când o sa crească și la noi nivelul ca la ei atunci...numai dați vina nici pe patroni nici pe șoferi. ..ambele cazuri lasă de dorit...educația și nivelul de trai ne fac sa fim asa...

  • 7. De vio | 08 Feb 2016 17:33

    Pai foarte multi parlamentari au camioane sau firme de transport sau au camioane băgare prin firme de transport si acestia au interese sa nu palateasca soferii si acuma soferii profesionisti sunt plecati in alte tari unde sunt respectați si platiti
    Soferi sunt dar patroni nu platesc corect iei platesc la km si forțează soferi sa fac km cat de multi pe bani de nimic de ai nu sunt soferi in Romania.

  • 8. De cowboy | 08 Feb 2016 05:26

    Ne zicea nu iti convince pleaca am 100 la poarta. Acum nu mai are))jeguri de patroni erai considerat hot din start niciodata nu avea bani dar avea porche harley rover iaht la constanta si excursii la dubai si miami in fiecare an ex la ultima loc de munca in romania. Nu avem unde ne plange.iar ei modifications legea dupa interesul lor .

  • 9. De Crislive | 05 Feb 2016 20:07

    Toată Europa respectă și au legi protective pentru soferi i de camioane grele și în general transportul este fff ocrotit de legi pentru ca și-au dat seama de mult ca transportul este cheia la o dezvoltare promptă,dar la romanica noastră nuuu vor transport gratis și ilegal asta venită de la muiații de patroni nenorociți.salar fix la șoferi de camion,mminim 1000de euro fix prin salar dat prin banca. Și dacă ar fi asta eu și maine aș veni să lucrez pentru un muiat de patron din România. Nuu lăsați să dea tiruri pe mâna la 18ani ca ne va fi frică să mai plecăm în concediu....

  • 10. De Dorel | 05 Feb 2016 14:07

    Mai sunt si tepele care le ei tot de la romani sau dus soferii au pupat ce a trebuot a scazut salariu ai angajeaza romani si le da teapa mai ales pe irlanda sa avetii grija la firme gen breen, lea, KCT la conduceee sunt romani care iti dau teapa si isi bate joc de tine ATENTIE LA TEPARII

  • 11. De Ovidiu | 05 Feb 2016 00:36

    Pai,,,vor sa faca o gafa,,,si sa dea dreptul ca niste pustani sa aiba dreptul sa conduca camioane si tiruri,,,iar cind acestia vot face nenorociri pe sosele,,,atunci,,,desteptii de la birouri sa dea vina pe,,,clasa soferilor,,,apoi sa ne stringa iar cu usa cu niste legi timpite !
    SOFERI SUNT IN ROMANIA !
    DAR SOFERII NU SU?T PLATITI, DE ACEEA PLEACA !
    EI NU TREBUIE SA MODIFICE LEGEA CU DREPTUL DE A CONDUCE MASTODONTI DE LA 18 ANI,,,
    EI TREBUIE SA D3A LEGEA CA SOFERII SA FIE PROTEJATI,,,SI PLATITI CORECT PENTRU MUNCA DEPUSA !

  • 12. De Ovidiu | 05 Feb 2016 00:29

    Pai,,,vor sa faca o gafa,,,si sa dea dreptul ca niste pustani sa aiba dreptul sa conduca camioane si tiruri,,,iar cind acestia vot face nenorociri pe sosele,,,atunci,,,desteptii de la birouri sa dea vina pe,,,clasa soferilor,,,apoi sa ne stringa iar cu usa cu niste legi timpite !
    SOFERI SUNT IN ROMANIA !
    DAR SOFERII NU SU?T PLATITI, DE ACEEA PLEACA !
    EI NU TREBUIE SA MODIFICE LEGEA CU DREPTUL DE A CONDUCE MASTODONTI DE LA 18 ANI,,,
    EI TREBUIE SA D3A LEGEA CA SOFERII SA FIE PROTEJATI,,,SI PLATITI CORECT PENTRU MUNCA DEPUSA !

  • 13. De ANGELIK | 04 Feb 2016 21:45

    Intr-adevar greu gasesti soferi seriosi,dar de ce nu se discuta si despre faptele soferilor ?MI s-a intamplat cu multi care furau motorina din prima cursa,mi-au luat tot din cabina si au lasat TIR-ul undeva in tara ,plangeau ca nu aveau dupa ce bea apa si le plateai un avans si s-a dus pe un sens si cand s-a intors a parasit masina si a plecat.Intotdeauna am avut contract de munca ,dar degeaba,nu poti dovedi .Acum sunt sisteme de control si va spun,sunt inventivi si gasesc solutii cum sa fure motorina,l-ai prins si ce poti sa ii iei?Majoritatea stau cu chirie.Si astea sunt realitati.Am angajat tineri,am zis sa ii formez,dar fac"scoala' cu masina ta,unul mi-a rasturnat-o si apoi pleaca pe international,cu experienta si tu ramai cu masina defecta.Deci,sunt si patroni ,dar si soferi cu "deficiente".

  • 14. De Adrian | 04 Feb 2016 20:54

    Voi fi simplu o sa vedem si altceva neplacat la stirile de la ora 5 crime din culpa

  • 15. De Bogdan | 04 Feb 2016 19:27

    Niciunde nu este bine nu mai e șoferia ce a fost.Te duci și lucrezi afara pe 1800 de euro și stai în cabina 6 săptămâni vai și amar.Pt patroni de afara e ok sa ne dea bani ăștia pt ca străini nu lucrează pe bani de nimic ca noi.

  • Adauga comentariu
    0 caractere :: Numar maxim de caractere 6000
    captcha

    * Comentariile care contin limbaj vulgar vor fi suspendate