Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Economic Revolta șoferilor profesionişti din România: "Vor ca un copil de 18 ani să conducă un camion de 40 de tone. Oare înțeleg ce cer?"

Revolta șoferilor profesionişti din România: "Vor ca un copil de 18 ani să conducă un camion de 40 de tone. Oare înțeleg ce cer?"

Un articol de: |

În urma publicării articolului România se confruntă cu o lipsă acută de șoferi profesioniști: S-ar putea schimba legile pentru ca sectorul transportatorilor rutieri să nu se prăbușească, pe adresa de email a redacției B1 TV am primit mai multe opinii ale șoferilor profesioniști. Aceștia confirmă că transportul românesc “se zbate între viață și moarte” și spun că printre principalii vinovați  sunt patronii.  

Complicitatea între firme, abuzurile și lipsa salariilor decente” sunt doar o parte dintre neregulile pe care patronii le comit și care îi fac pe cei care dețin carnet de șofer profesionist să plece din țară sau să-și schimbe meseria, susține unul dintre șoferii care ne-au contactat.

Mai mult, S. Florin spune că șoferii profesioniști sunt uneori obligați de patroni „să meargă cu magnet”, adică să inducă în eroare datele aparatului tahograf. Și plata la kilometru este o practică ilegală, dar întâlnită în România.

În România NU e o lipsă a șoferilor ci este lipsa unor legi bune, lipsa a unor salarii decente. Pentru acest lucru șoferii au decis să plece spre occident, acolo unde sunt respectați și plătiți conform meseriei lor”, adaugă bărbatul.

Pentru a suplini lipsa șoferilor profesioniști, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a solicitat autorităților române și europene măsuri urgente de atragere a tinerilor de la vârsta de 18 ani în sectorul transporturilor, prin programe europene de formare vocațională ca șoferi profesioniști. Mai precis, transportatorii cer ca vârsta minimă pentru a-ți putea lua carnet de șofer profesionist să fie de 18 ani, nu 21 de ani ca până acum.

"Suntem în ochii patronilor doar niște gunoaie, suntem nimeni, oare ei înțeleg prin cererea ca un copil de 18 ani să poată obține carnetul de conducere pentru camion, un camion care are 40 tone????", declară S. Florin.

Pe grupul creat pe Facebook - Comunitatea pentru informarea șoferilor despre firmele rău platnice – mai mulți șoferi povestesc că nu au fost plătiți de patronii pentru care au lucrat, iar justiția nu îi ajută să-și facă dreptate.  “Justiția din România este oarbă, un proces durează și 4 ani, pentru ce???


Citeşte mai multe despre:   transportatori,   soferi profesionisti,   tahograf
Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Economic