Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Economic Cel mai scump RCA din ultimii 25 de ani! Șoferul de Logan a ajuns să plătească minimum 1.050 de lei pentru asigurarea obligatorie

Cel mai scump RCA din ultimii 25 de ani! Șoferul de Logan a ajuns să plătească minimum 1.050 de lei pentru asigurarea obligatorie

Un articol de: |
Foto: jurnaluldenordvest.ro Economic

Un șofer de 34 de ani care conduce, în București, o Dacia Logan de 1,6 litri trebuie să plătească minimum 1.050 de lei pentru asigurarea oblgatorie, acesta fiind cel mai mare nivel de primă perceput vreodată în România, potrivit profit.ro.

Prețul s-a majorat cu aproape 40%, față de începutul acestui an, iar față de  perioada similară a anului trecut, cel mai mic nivel de primă este aproape dublu.

Citește și: Angajații uzinei Ford din Craiova acuză compania că le impune o renegociere DEFAVORABILĂ a lefurilor, odată cu trecerea contribuțiilorCare au fost ultimele cuvinte ale Alinei Ciucu, fata omorâtă la metrou: 'Am auzit-o cum spunea…'Umilința la care a fost supus Regele Mihai chiar astăzi. Este ireal ce s-a întâmplatPSD-ALDE aruncă țara în datorii: Guvernul pregătește împrumuturi externe de 8 miliarde de euro în următorii 2 ani

Până în prezent, polița de răspundere civilă auto nu a costat mai mult de 200 de euro.

Creșterile prețurilor s-au produs pentru că cei mai importanți jucători din domeniu se confruntă cu probleme financiare majore, care au fost la rândul lor provocate de politica de vânzări bazată exclusiv pe tarife reduse care s-au demonstrat a fi nesustenabile.

Astra Asigurări a intrat în administrare financiară, iar apoi în faliment din postura de cel mai mare jucător de pe piața asigurărilor, Euroins și City Insurance se află sub planuri de redresare care presupun explicit creșterea tarifelor și reducerea dependeneței față de RCA. Cu toate acestea, Carpatica este aproape de ridicarea licenței după doi ani de redresare și aproape jumătate de an de rezoluție.

Citește și: Încep RESTRUCTURĂRILE! O cunoscută fabrică din România se ÎNCHIDE în ianuarieDirectorul general al Romgaz a fost demisRomânia detronează Franţa la producţia de PORUMB: Suntem primii din Europa!

În cazul șoferului standard, cel mai mic preț i-l va oferi Carpatica Asig. Asigurătorul percepe un tape de altă parte, rif de 1.050 de lei.

Cel mai sump vinde Groupama, unde tariful se apropie de 1.900 de lei pentru șoferul standard. În aceste condiții, Carpatica Asig poate da falimet, după ce singurul investitor care s-a arătat interesat să preia firma nu a reușit să convingă ASF că are banii necesari pentru a capitaliza Carpatica Asig cu cei 100 de milioane de euro promiși.

Astfel, în cazul în care Carpatica va ajunge la un faliment, prețurile vor urca și mai mult, în contextul în care din ce în ce mai mult firme dispar sau trec prin probleme majore, piața locală asigurărilor auto tinde să se îndreăte către un oligopol care nu poate duce decât la majorarea tarifelor.

Citește și: Curentul electric, OPRIT vineri în zone din București, Ilfov și Giurgiu. Vezi ce străzi sunt afectateBloomberg, despre România: Deși are cea mai mare creştere economică din Europa, în spatele ei se ascunde cea mai apăsătoare sărăcieIncredibil! Cu cât CREȘTE RATA LA CREDITELE ÎN LEI?! BNR a anunțat noul indice ROBOR

O eventuală creștere de preș ar putea veni și după aplicarea incorectă a sistemului bonus/malus, după cum relevă și un studiu al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Autoritatea nu a reușit să determine cu exactitate dacă vinovați pentru inducerea în eroarea a clienților sunt firmele de asigurare sau brokerii, care au acces la baza de date a asigurătorului.

Conform legii, brokerul transmite asigurătorului cererea pentru emiterea unei polițe, iar compania trebuie să verifice în baza de date CEDAM istoricul de daună al clientului.

Sistemul bonus/malus presupune ca șoferii care nu au daune să beneficieze de o reducere a prețului pentru polița obligatorie de răspundere civilă auto (RCA), în timp ce clienții care au înregistrat daune în ultimii ani vor plăti mai mult decât prețul de bază al asigurării.

Citește și: "Creșterea salarială promisă de Guvern NU VA AVEA LOC!" Lucrurile SCAPĂ DE SUB CONTROL: Inflația explodează, CRESC dobânzile și ratele. "Puneti-vă centurile, ne prăbușim!" ZERO lei pentru Pasajul de la Domnești în 2018, deși are contractul semnat de peste șapte luni

Citeşte mai multe despre:   logan,   sofer,   asigurare obligatorie,   RCA,   25 de ani
Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Economic