Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Economic CNADNR ar putea fi desființat: Mari nemulțuri privind cheltuirea banilor pentru proiecte de infrastructură

CNADNR ar putea fi desființat: Mari nemulțuri privind cheltuirea banilor pentru proiecte de infrastructură

Un articol de: |
Foto: cnadnr.ro Economic

Potrivit unor surse apropiate unor oficiali importanți, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) ar urma să fie desființată prin preluarea într-o altă structură a unor mari proiecte strategice. Nemulțumirea privind compania vin din lipsa rezultatelor privind proiectele importante de infrastructură.

Ministerul Transporturilor a cheltuit pe primele cinci luni pentru investiții în infrastructură doar 10% din banii alocați pentru 2016. Potrivit surselor citate de ZF, guvernul intenționează să definească o serie de mari proiecte strategice; precum centura Bucureștiului, autostrada Sibiu- Pitești, coridorul IV sau autostrada Transilvania; care să fie scoase de la CNADNR și administrate separat.

Citește și: Incredibil! Cu cât CREȘTE RATA LA CREDITELE ÎN LEI?! BNR a anunțat noul indice ROBORScrisoarea trimisă de asasina de la metrou cu două luni înaintea comiterii crimeiMărturiile zguduitoare ale călătorilor aflați în metrou când Alina Ciucu a fost ucisă. 'Tata, s-a simțit cum a trecut trenul peste ea'"Creșterea salarială promisă de Guvern NU VA AVEA LOC!"

„Sunt proiecte blocate din diverse motive: lipsa de autorizaţii de construcţie, revizia acordurilor de mediu, întârzierea procedurilor de expropriere suplimentară. Se blochează hârtiile la oameni“, a spus sursa citată.

Compania Națională de Drumuri are un buget de aproximativ 4 miliarde de lei în 2016, dar nu are cheltuielile publicate pe site-ul mfinante.ro la rubrica Transparență bugetară. Purtătorul de cuvânt al ministerului de Finanțe, Andreea Gheorghe, a explicat că deși ministerul a creat acest nou site ca un subsite pentru Finanțe privind Transparența bugetară, este la „la latitudinea companiilor naţionale sau a altor instituţii să publice datele pe site“.

O evaluare negativă legat de ritmul de cheltuire a banilor pentru investiții a fost făcuta de Ministerul Finanțelor odată cu raportul privind execuția bugetară pe trei luni: " Cheltuielile bugetare  pentru investiţii efectuate în primul trimestru sunt mult sub cele estimate. Nivelul scăzut al cheltuielilor de natura investiţiilor reflectă o întârziere în graficul de execuţie a lucrărilor, însă plăţile urmează a fi realizate în următoarele luni.  Este necesar ca la nivelul ordonatorilor principali de credite să fie luate măsuri care să conducă la diminuarea discrepanţelor între cheltuielile programate şi cele efectuate, precum şi în ceea ce priveşte creşterea gradului de absorbţie a fondurilor externe nerambursabile“.

Citește și: Lucrurile SCAPĂ DE SUB CONTROL: Inflația explodează, CRESC dobânzile și ratele. "Puneti-vă centurile, ne prăbușim!" ZERO lei pentru Pasajul de la Domnești în 2018, deși are contractul semnat de peste șapte luniPrețurile gazelor naturale a crescut vertiginos după explozia de la cel mai mare hub din Austria

CNADNR este una dintre instituțiile cele mai închise din România ce nu dă explicații în fața ministrului Transporturilor, a premierului sau a președintelui.

Atât Curtea de Conturi, cât și Consiliul Concurenței au criticat în repetate rânduri modul de cheltuire a banilor publici de către CNADNR.

Citeşte mai multe despre:   cnadnr,   autostrada,   infrastructura,   bani publici,   ministerul Tranporturilor,   drumuri nationale,   finante
Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Economic