Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Economic Premierul Cioloș a dat semnale în Olanda că este dispus să cedeze Portul Constanța, în schimbul promisiunii intrării României în Schengen

Premierul Cioloș a dat semnale în Olanda că este dispus să cedeze Portul Constanța, în schimbul promisiunii intrării României în Schengen

Un articol de: |
Foto: radioconstanta.ro Economic

Olanda s-a opus vehement intrării României în zona Schengen. Motivul nu pare a fi corupția din țara noastră, ci interesele economice ale olandezilor.

Concret, “atât timp cât Rotterdamul se află în Olanda şi Constanţa în România, noi nu vom intra în Schengen!”, explica jurnalistul Mihai Ionescu. (Detalii AICI)

Portul Rotterdam este al treilea ca mărime din lume și cel mai important din UE. Pe aici, intră toată marfa din lume în spațiul comunitar.

Dacă România ar intra în Schengen, economia portuară olandeză ar avea de suferit. Portul Constanța ar putea prelua cea mai mare parte din transporturi, iar oficialii de la Amsterdam știu asta.

Prim-ministrul Mark Rutte a declarat în discursul său susținut în 20 ianuarie 2016 în fața PE că vrea să pună accent pe câștigurile practice evidente.

“Olandezii doresc în primul rând ca Europa să consolideze piața internă și se arată la fel ca britanicii dezintersați de avansul integrării politice. Ei au interese comerciale foarte mari în România și nu vor să renunțe la anumite priorități”, susține jurnalistul Horațiu Pepine de la Deutsche Welle.

Interesul pe care Olanda îl manifestă în România s-a remarcat încă de acum doi ani. Ministrul Frans Timmermans declara la vremea respectivă că dorește realizarea unei cooperări strânse între portul Rotterdam și portul Constanța.

”Noi dorim să împărtășim din experiența noastră, a spus el , în domeniul logisticii și organizării portuare și nu doar pentru că ar fi în folosul Constanței, dar și pentru că ar fi în beneficiul Rotterdam-ului. Astfel, românia și Țările de jos ar controla întregul transport european de mărfuri pe cale maritimă și fluvială”, a explicat Timmermans.

“Cert e că Bucureștiul a văzut în această ofertă mai curând un avantaj pentru Rotterdam și nu s-a încheiat nicio alianță”, menționează jurnalistul DW.

Exasperați de refuzul Olandei de a accepta admiterea României în Spațiul Schengen, decidenții politici de la București caută să adopte o cale mai pragmatică, oferind olandezilor anumite avantaje economice.

De curând, premierul Dacian Cioloș a întreprins o vizită oficială în Olanda. Acesta și-a propus să-l convingă pe omologul său Mark Rutte să renunțe la rezervele sale privind admiterea României în Schengen.

Totodată, Cioloș a precizat înainte de plecare că va discuta cu oficialii olandezi și despre “colaborarea bilaterală”.

”Vreau să discutăm și despre cooperarea biletarală, dat fiind faptul că Olanda e un partener politic important pentru România, atât din punctul de vedere al schimburilor comerciale cât și al investițiilor olandeze în mai multe domenii și, dat fiind potențialul pe care îl are România de creștere economică, vreau să dau acest semnal că așteptăm o prezență mai activă din partea Olandei în România, în anumite domenii (...). Și o să discutăm chiar de perspectiva unor proiecte mai concrete în interes olandez în domeniul transporturilor”, a spus Cioloș.

“Se pare așadar că premierul Cioloș intenționează să ia el inițiativa venind cu o ofertă proprie”, conchide jurnalistul DW.

proiecte mai concrete in interes olandez in domeniul transporturilor>, după cum a declarat chiar premierul înainte de a pleca la Haga".

"Cedarea Portului Constanța Olandei reprezintă vânzare de țară, pur și simplu, la fel ca și privatizarea CE Oltenia pe suma avansată de Fondul Proprietatea, de 70 de milioane de euro. Toată industria și toate obiectivele strategice ale României au fost cedate într-un mod similar, iar rezultatul a fost îngenuncherea economică a României și a cetățenilor săi. UE se comportă față de România nu ca un partener, ci ca un asasin economic!", mai spune Diaconu într-un comunicat remis B1 TV.

 

Citeşte mai multe despre:   Schengen,   Portul Constanta,   portul rotterdam,   Deutsche Welle
Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Economic