Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Economic Situație alarmantă la infrastructură: Guvernul a cheltuit pe autostrăzi doar 152 de milioane de lei pe primele cinci luni, 8% din suma alocată pentru tot anul

Situație alarmantă la infrastructură: Guvernul a cheltuit pe autostrăzi doar 152 de milioane de lei pe primele cinci luni, 8% din suma alocată pentru tot anul

Un articol de: |
Foto: 4tuning.ro Economic

CNADNR a înregistrat cheltuieli pentru proiectele de autostrăzi de 152 de milioane de lei pe primele cinci luni ale anului, comparativ cu o prevedere bugetară anuală în valoare de 1,8 miliarde de lei, potrivit zf.ro.

Informații despre programul de autostrăzi în vigoare au apărut de acum o lună. Dezastrul a fost confirmat la începutul acestei săptămâni prin demiterea ministrului transporturilor Dan Costescu.

Citește și: Angajații uzinei Ford din Craiova acuză compania că le impune o renegociere DEFAVORABILĂ a lefurilor, odată cu trecerea contribuțiilorCare au fost ultimele cuvinte ale Alinei Ciucu, fata omorâtă la metrou: 'Am auzit-o cum spunea…'Carmen Iohannis, în rochie scurtă la funeraliile Regelui Mihai. Cum s-a îmbrăcat Prima DoamnăPSD-ALDE aruncă țara în datorii: Guvernul pregătește împrumuturi externe de 8 miliarde de euro în următorii 2 ani

Jumătate din bugetul CNADNR de 4,4 miliarde de lei pe an este alocată pentru autostrăzi. Cu toate acestea, din cauza unor obstacole birocratice şi a dezorganizării CNADNR, lucrările stagnează sau sunt amânate an după an.

Din suma plătită de 152 de milioane de lei pe primele cinci luni, 109 milioane de lei au fost alocate pentru Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, 34 de milioane pentru Autostrada Timişoara –  Lugoj, iar pentru Bucureşti – Braşov s-au plătit 2,8 milioane lei.

În 2016, sunt prevăzute să fie semnate contracte doar pentru 34 de kilometri de autostradă. Un contract pentru proiectare şi execuţie a unui lot de 18 kilometri Iernut – Cheţani pe secţiunea Ogra – Câmpia Turzii din cadrul Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, iar celălalt contract a fost semnat pentru proiectare şi execuţie a unui tronson de 17 kilometri între Cluj Vest (Gilău) – şi Mihăieşti, de asemenea pe traseul Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş - Cluj – Oradea.

Citește și: Încep RESTRUCTURĂRILE! O cunoscută fabrică din România se ÎNCHIDE în ianuarieDirectorul general al Romgaz a fost demisRomânia detronează Franţa la producţia de PORUMB: Suntem primii din Europa!

 „CNADNR a participat la promovarea Ordonanţei de Urgenţă nr. 7 pentru accelerarea investiţiilor în autostrăzi. Astfel, s-a urmărit respectarea clauzelor contractuale în vederea recuperării întârzierilor create în implementarea contractelor. S-au organizat  şedinţe de management cu Beneficiarul, Inginerul şi Antre­pre­norul.

S-a acordat sprijin Antreprenorului în vederea urgentării obţinerii tuturor avizelor şi acordurilor necesare realizării lucrărilor. În mod frecvent angajaţii Unităţilor de Implementare au efectuat vizite în şantier pentru o verificare mai eficientă a lucrărilor”, a răspuns CNADNR, întrebat despre accelerarea investiţiilor în autostrăzi.

În anul 2015, au fost semnate contracte pentru 94 de kilometri de autostradă, dintre care cel mai însemnat a fost pentru finalizarea unei porţiuni de 60 de kilometri între Suplacu de Barcău şi Borş pe Autostrada Braşov – Târgu- Mureş – Cluj – Oradea.

Citește și: Curentul electric, OPRIT vineri în zone din București, Ilfov și Giurgiu. Vezi ce străzi sunt afectateBloomberg, despre România: Deși are cea mai mare creştere economică din Europa, în spatele ei se ascunde cea mai apăsătoare sărăcieIncredibil! Cu cât CREȘTE RATA LA CREDITELE ÎN LEI?! BNR a anunțat noul indice ROBOR

Contractele semnate şi banii alocaţi arată că 80% din banii alocaţi pentru autostrăzi în ultimii ani de către România merg în această autostrada Braşov – Borş, iar 95% merg spre Transilvania şi Banat.

Mai mult, CNADNR ignoră legătura Moldovei cu Bucureştiul pe autostradă, Nici Centura Capitalei nu primeşte banii alocaţi de CNADNR pentru dezvoltarea conexiunilor Transilvaniei cu vestul, prin Ungaria.

Moldovei i se „vinde“ un proiect-fantomă al legării Iaşiului de Târgu-Mureş, în valoare de 3-4 miliarde de euro, care nu justifică existenţa prin trafic.

Citește și: "Creșterea salarială promisă de Guvern NU VA AVEA LOC!" Lucrurile SCAPĂ DE SUB CONTROL: Inflația explodează, CRESC dobânzile și ratele. "Puneti-vă centurile, ne prăbușim!" ZERO lei pentru Pasajul de la Domnești în 2018, deși are contractul semnat de peste șapte luni

Chiar dacă datele arată că cele două autostrăzi, Nădlac – Sibiu – Piteşti şi Braşov – Târgu-Mureş – Cluj – Oradea, se vor face, iar sumele necesare pentru a fi finanţate cele două treceri ale munţilor pe la Sibiu şi Braşov vor fi substanţiale, astfel încât România nu îşi va mai putea permite o a treia trecere a Munţilor, în nord.

Anul acesta ar trebui să fie puși în folosință 56 de kilometri de autostradă, din care 22 de kilometri refacerea lotului 3 pe Orăştie – Sibiu, 15 kilometri un lot pe Lugoj – Deva şi încă 21 de kilometri pe acelaşi lot.

Din cei 56 de kilometri care urmează a fi livraţi în 2016, toţi sunt în Transilvania şi Banat, din cei 185 de kilometri care urmează a fi livraţi în 2017, 182 de kilometri sunt în Transilvania şi Banat, iar 3 kilometri sunt legătura între Bucureşti şi autostrada Bucureşti – Braşov, adică „ciotul” lipsă de legătură cu oraşul, rămas nefăcut.

Citește și: Prețurile gazelor naturale a crescut vertiginos după explozia de la cel mai mare hub din AustriaPasajul de la Domnești nu primește nici un leu în 2018Nu vă e rușine?! “Dacă statul greşeşte, NU păţeşte nimic. Dacă privatul greşeşte, îl vreţi în puşcărie!”

Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Economic