Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Economic Zi decisivă pentru privatizarea CFR Marfă: Noul ministru al Transporturilor trebuie să semneze contractul de vânzare cu Gruia Stoica

Zi decisivă pentru privatizarea CFR Marfă: Noul ministru al Transporturilor trebuie să semneze contractul de vânzare cu Gruia Stoica

Un articol de: |

Privatizarea CFR Marfă se află la o semnătură distanţă. Oficialii Ministerului Transporturilor şi omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul firmei care a câştigat licitaţia pentru compania de stat, ar trebui să semneze luni contractul de vânzare-cumpărare, după cum a cerut chiar premierul Victor Ponta.

Acelaşi Victor Ponta pe care Traian Băsescu l-a etichetat ca fiind un laş în ceea ce priveşte privatizarea companiei de stat. În plus, şeful statului a mai precizat că Relu Fenechiu a avut sabia pus deasupra capului în această privatizare.

"Fenechiu a fost cu sabia deasupra capului pusă de premier: ori o faci, ori nu mai rămâi ministru. În timpul care a fost, asta a făcut, nu avea cum să facă", a adăugat Băsescu.

Criticile dure ale preşedintelui vin în ziua în care Gruia Stoica, cel care a fost desemnat câştigător al licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă, a fost chemat la Ministerul Transporturilor pentru a semna contractul de vânzare-cumpărare.

Cât despre câştigător, Traian Băsescu crede că acesta nu este cel mai potrivit pentru viitorul companiei.

"Aş fi văzut o privatizare cu un investitor strategic definit cu obligaţia de a moderniza compania şi de suma de la încasare, sub rezerva că nerespectarea clauzei de investiţii atrage anularea privatizării. Nu mi se pare o treabă foarte serioasă când cel declarat câştigător aleargă prin Rusia, prin eu ştiu ce ţări, să găsească bani cu care să cumpere, nu ştiu unde va găsi bani cu care să modernizeze compania", a spus Băsescu într-un interviu la "Adevărul".

Iar un argument în acest sens îl reprezintă, spune preşedinteel Băsescu, lipsa banilor.

"A fost un investitor foarte favorizat în tot procesul. În plin proces de licitaţie s-au transformat datoriile în acţiuni, din iunie abia acum Guvernul a dat hotărârea, să-i dea timp să caute bani. L-am mai atenţionat pe Victor Ponta dacă nu cumva această întârziere nu a fost deliberată pentru a-l favoriza", a adăugat Băsescu.

După semnarea contractului, Gruia Stoica trebuie să plătească 10 la sută din valoarea contractului şi să facă dovada la Consiliul Concurenţei. După avizul Concurenţei, Gruia ar trebui să plăteasca diferenţa de până la 220 de milioane de euro până pe 11 octombrie. Altfel, se suspendă procesul de privatizare iar compania intră în restructurare, cu un manager privat.

Citeşte mai multe despre:   privatizarea CFR Marfa,   ministerul transporturilor,   gruia stoica,   contract
Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Economic