Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Eveniment Alexandru Tomescu: Ar trebuie să ne întrebăm dacă Enescu e suficient cântat în România. Dacă Jurowski va fi director artistic al festivalului, muzica lui Enescu va intra într-un circuit internațional

Alexandru Tomescu: Ar trebuie să ne întrebăm dacă Enescu e suficient cântat în România. Dacă Jurowski va fi director artistic al festivalului, muzica lui Enescu va intra într-un circuit internațional

Un articol de: |
Foto: tvmania.ro Eveniment

Violonistul Alexandru Tomescu a vorbit într-un interviu acordat pentru Adevărul despre Festivalul Internațional "George Enescu" și beneficiile aduse țării, dar a abordat și subiectul noului director artistic al festivalului.

După retragerea lui Ioan Holender, zvonurile îl dar drept înlocuitor pe dirijorul rus Vladimir Jurowski.

Violonistul este de părere că "dacă va fi confirmat, eu cred că e o alegere foarte bună. Un astfel de ambasador muzical al creaţiei lui George Enescu este de nepreţuit. Sunt convins că muzica lui George Enescu va străluci şi mai mult şi va intra, realmente, într-un circuit internaţional".

Un anunț oficial a fost făcut de conducerea festivalului în ceea ce privește directorul onorific care, de la ediția din 2017, va fi dirijorul Zubin Mehta.

"Cred că este o pereche de aur. Sunt din generaţii diferite, au relaţii diferite. Cei doi mari dirijori, lucrând împreună, cred că pot face lucruri fantastice pentru Festival. Eu simt că Festivalul, deja la cea de-a XXII-a ediţie, a atins acel grad de maturitate în care nu mai depinde organic de o singură persoană. (...) Acum, că se schimbă conducerea, este un semn de sănătate.
Festivalul are şansa să întinerească şi să exploreze noi direcţii de dezvoltare", a spus Tomescu despre posibilul tandem.

Referitor la muzica lui Enescu, violonistul precizează că "poate ar trebui să ne punem întrebarea dacă este suficient cântat în România. (...) În România, publicul consumator de muzică clasică este mult mai conservator. Sunt o mulţime de piedici în această cale. Prima dintre ele este aceea a lipsei materialelor: multe dintre aceste lucrări sunt protejate de legile de copyright. Atunci, muzicienii se lovesc de faptul că închirierea materialului costă mai mult decât plătim noi artiştii – problema nu e că sunt scumpe materialele, ci că artiştii sunt foarte prost plătiți"

Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Eveniment