Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Eveniment Consiliul Concurenței verifică 26 de companii de pe piața de retail

Consiliul Concurenței verifică 26 de companii de pe piața de retail

Un articol de: |
Foto: medierenet.ro Eveniment

Un număr de 26 de companii riscă să fie amendate de către Consiliul Concurenţei în urma investigaţiei de pe piaţa de retail, relatează B1 TV.

"Direcţia de investigaţie a propus amendă pentru toate cele 26 de companii anchetate în acest caz. Decizia finală nu a fost luată, mă vizitează mulţi retaileri, audierea lor va avea loc pe 23 octombrie, iar Consiliul Concurenţei va lua o decizie finală în noiembrie", a declarat sâmbătă, preşedintele Consiliul Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

El a arătat că retailerii au semnat contracte cu furnizorii prin care aceştia din urmă se obligau ca, pe perioada unor promoţii, de genul "primeşti de 10 ori diferenţa dacă găseşti produsul în altă parte mai ieftin", să nu vândă produsul nimănui mai ieftin.

"Sper să avem câteva cazuri răsunătoare cu astfel de practici. Sunt convins că ţara e plină de astfel de înţelegeri, dar trebuie să dăm un semnal că această practică nu este acceptată. Până acum, simplul fapt că am deschis investigaţia i-a făcut să modifice practicile", a adăugat Chiriţoiu.



Investigaţiile sunt instrumentate de inspectorii de concurenţă, care la final întocmesc un raport în care sunt făcute propuneri. Raportul este trimis părţilor implicate, care au timp 30 de zile pentru observaţii. În faza următoare sunt programate audierile companiilor de către plenul Consiliului Concurenţie, după care va fi luată decizia finală.



Chiriţoiu a declarat la începutul săptămânii că deşi sunt cazuri separate, investigaţiile s-au realizat concomitent, deoarece vizau acelaşi tip de încălcări ale legii.

El a menţionat că se aşteaptă ca sancţiunile să fie contestate în instanţă, dacă decizia finală va fi amendarea companiilor implicate.

Amenzile în acest caz ar putea ajunge la câteva zeci de milioane de euro, în condiţiile în care doar grupurile de retail au afaceri care depăşeşc două miliarde de euro.

Citeşte mai multe despre:   Consiliul Concurentei,   26 companii,   piata de retail
Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Eveniment