Controverse după apariția Paulei Rad la Românii au talent: Cât de bună a fost, de fapt, clujeanca timisă direct în semifinala show-ului 

Controverse după apariția Paulei Rad la Românii au talent: Cât de bună a fost, de fapt, clujeanca timisă direct în semifinala show-ului 

Povestea tinerei Paula Rad care a impresionat jurul de la Românii au talent cu vocea sa naște controverse. Dacă momentul creat de absolventa de Conservator care lucrează ca femeie de serviciu i-a lăsat muți de uimire atât pe jurați cât și pe spectatori, există voci care susțin că prestația ei nu a fost nici pe departe una impecabilă și că a fost pus accent pe povestea sa din motive ce țin de rating.

Reacții au venit și după ce Florin Călinescu, membru al juriului, a lansat ideea că la Opera Națională din Cluj se intră pe “pile”, după ce Paula Rad a afirmat că i s-a spus să mai aștepte atunci când a încercat să-și găsească un loc de muncă la Operă.

Directorul Operei Naționale din Cluj, Florin Estefan, a declarat pentru actualdecluj.ro, că el conduce toate audițiile și că nu a văzut-o niciodată pe Paula Rad.

”Domnul Florin Călinescu a condus timp de mai mulți ani Teatrul mic din București. Probabil că dumnealui știe mai multe din experiență în privința acestui aspect. Dacă așa o fi fost acolo, nu înseamnă că așa e peste tot. (…) Eu nu am văzut-o niciodată, nu am ascultat-o decât la televizor. Audițiile pe care le-am făcut au fost anunțate public. Eu particip în comisii alături de dirijori, regizori și alți cântăreți. În instituția pe care o conduc audițiile oficiale sunt prezidate de mine. Eu nu am văzut-o la niciuna pe Paula Rad”, a declarat Florin Estefan.

Acesta a mai spus că tânăra care a fost trimisă direct în semifinala de la Românii au talent are o voce interesantă, dar că interpreatarea sa a fost ”fălsuță”.

“E vocea interesantă, poate fi luată în considerare pentru cor într-o instituție unde au posturi vacante și nevoie de soprane în ansamblul coral. A cântat o arie pe care o cântă toate fetițele care au admitere în anul 1 la Conservator. A fost fălsuță și pe lângă toate cele a și “colaborat” cu compozitorul, aducându-și aportul muzical, acolo unde a greșit. O astfel de greșeală într-o arie atât de simplă, care este “fluierată” de toată lumea denotă faptul că pregătirea muzicală a domnișoarei lasă de dorit. Însă părerea noastră nu contează atâta timp cât cei avizați precum “jurații” spun că e extraordinară. Aștept o cerere oficială din partea ei prin care își exprimă dorință pentru a fi ascultată”, a mai spus Florin Estefan.

La rândul său, Diana Țugui, artistă în cadrul Operei Naționale din Cluj a precizat că Paula Rad a picat în mijocul unei dispute care nu i se datorează și că vocea esi este promițătoare, dar departe de a fi suficientă.

“În țara în care oricine se pricepe și vorbește despre orice și nimeni nu mai respectă munca și expertiza nimănui, pare să fie prea complicat să gândești ce consectințe pot avea vorbele tale. Blestematul de rating calcă fără milă peste cadavre, și dacă alături de rețeta de succes garantat „pantaloni scurți – absolventă de conservator – femeie de serviciu – bucată muzicală cunoscută de toata lumea din auzite” mai adaugi și o înfierare proletară la gramadă și fără discernământ a unor oameni și instituții despre care nu știi nimic, atunci ai acaparat toată atenția! Adevărul, corectitudinea și dreptatea rămân cu capul spart în culise. Ca rețeta să fie perfectă n-ar mai trebui adaugată decât replica la moda: Corupția ucide! E încă mult loc pentru cântăreți buni în operă. Din toți absolvenții de Conservator din țara asta, cei mai mulți ajung să lucreze ca profesori de muzică, in cor sau chiar în meserii din alte domenii, lucruri extrem de onorabile, de altfel. Nu doar pentru că numărul de soliști din teatrele de operă este și va fi întotdeauna limitat oriunde în lume; ci în primul rând pentru că cei mai mulți realizează, fie că o recunosc sau nu, că ar trebui să se înhame la o muncă uriașă și fără pauză pentru tot restul vieții, lucru pe care puțini îl știu la început și chiar mai puțini sunt dispuși să îl facă! Atunci când termini școala de șoferi n-ai devenit automat un conducător foarte bun și cu atât mai puțin vreun pilot de Formula 1. Oricât talent ai avea! Munca de-abia atunci începe iar în operă, dacă vrei să rămâi profesionist, această muncă se va termina numai odată cu ieșirea la pensie.

Cu tot respectul pe care îl merită domnișoara Paula Rad, o persoană de toată isprava și care a picat nevinovată la mijloc într-o dispută care nu i se datorează în niciun fel, sunt obligată să spun următoarele: orice muzician specializat în genul liric ar putea face zeci de corecturi instantanee în partitura cântată de ea la care, pe alocuri, a adus chiar și contribuții personale fără acceptul domnului Puccini. Vocea ei, realmente promițătoare, e departe de a fi suficientă. Atunci când ai șansa să te naști cu o voce bună, în opera distracția de-abia începe! Iar Paula ar trebui să știe asta, oricât de tentant ar fi boost-ul oferit de showul la care a participat”, a spus Diana Țugui.

Urmăriți B1TV.ro și pe