Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Eveniment Există două proiecte de realizare a unor autostrăzi care să taie munții României: Vezi avantajele fiecărui proiect

Există două proiecte de realizare a unor autostrăzi care să taie munții României: Vezi avantajele fiecărui proiect

Un articol de: |

Rămasă cu secole în urma vecinilor în ceea ce privește infrastructura, România are mai multe proiecte de autostrăzi care ar ajuta dezvoltării țării. Lipsește însă finanțarea. Pe birourile șefilor de la transporturi stau două proiecte de autostrăzi care ar trebui să taie munții României. Cum guvernanții par nehotărâți în stabilirea priorităților, am întrebat specialiști pentru a afla care proiect aduce mai multe beneficii.

O autostradă care să taie munții este visul nerealizat al tuturor miniștrilor transporturilor de după revoluție. În momentul de față, proiectul Autostrăzii Sibiu-Pitești, de 116 kilometri și proiectul Comarnic-Brașov Făgăraș, de 106 kilometri, ambele cu costuri ce sar de 3 miliarde de euro, sunt singurele variante existente. Fiecare cu avantajele ei.

Proiectul Comarnic-Brașov-Făgăraș leagă două autostrăzi: A3, București-Brașov și autostrada Transilvania, de la Brașov la Oradea.

Dezvoltarea unei autostrăzi care să taie munții prin Comarnic, Brașov și Făgăraș ar putea constitui imboldul necesar pentru dezvoltarea unui turism afectat până acum de lipsa unei infrastructuri decente.

 “Pentru zona turistică Sinaia, Brașov, și mai departe chiar către Cluj este interesant să existe o autostradă pentru că ar micșora mult timpul de deplasare și cu siguranță ar mări activitatea zonei turistice. De asemenea, și în zona centrală a țării, către Cluj, există companii puternice, multinaționale care au sediul acolo și ele ar fi ajutate de această autostradă,” a explicat analistul economic Dragoș Cabat.

Transportatorii, principalii beneficiari ai autostrăzilor, aşteaptă fapte concrete.

“Sunt foarte bune amândouă, pentru transportul comercial sunt chiar necesare amândouă autostrăzile. Sunt pe două axe de transport care ne interesează. Și cu flux și de călători pentru transportul de persoane și flux comercial pentru transportul rutier de marfă,” Marian Crăc, președinte FORT

De cealaltă parte, constructorii români așteaptă comenzile. Pentru ei, important este să aibă de lucru.

“Cred că autostrada prin Sibiu, pe Valea Oltului, cea care ne leagă de Coridorul 4 ar fi cea mai atractivă din acest punct de vedere. Evident sunt și celelalte interesante, dar aceasta ar putea să deschidă alte parcuri logistice, cu dezvoltare pentru reexport, cu dezvoltare pe orizontală și ar atrage și foarte multe locuri de muncă,” consideră Tiberiu Andrioaiei, vicepreședinte P.S.C.

Autorităţile încearcă să găsească varianta cea mai potrivită pentru finanţare. Pentru autostrada Sibiu-Piteşti, ministerul Transporturilor se gândeşte la fonduri europene, în timp ce pentru sectorul Comarnic-Braşov se pregăteşte acum un nou studiu de fezabilitate.

Autostradă pentru munții României

Embed:

Citeşte mai multe despre:   autostrada,   munti,   Romania,   avantaje,   comarnic,   Brasov,   Fagaras,   Sibiu,   Pitesti,   a3,   Cluj,   Sinaia,   dragos cabat,   marian crac,   ministerul transporturilor
Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Eveniment