Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Eveniment Expert în educație: Starea învățământului, acum, este o amenințare directă la securitatea națională a României

Expert în educație: Starea învățământului, acum, este o amenințare directă la securitatea națională a României

Un articol de: |

România a ieșit din comunism la finalul lui 1989, dar sistemul public de învățământ a rămas blocat la momentul acestui an, o spune Marian Staș, expert în educație și profesor de matematică.

"A rămas încremenit în filmul anterior lui 1989. România a evoluat, tehnic operează în secolul XXI ca stat membru NATO și stat membru UE, în timp ce sistemul public al Educației, îndeosebi cel preuniversitar, a rămas profund blocat în paradigma sa comunistă. Este o inadecvare strategică, contraproductivă, fapt pentru care Educația, acum, este amenințare directă la securitatea națională a României", a afirmat Marian Staș, conform profit.ro.

Citește și: Război pe brandul Arsenie Boca. Un maghiar susține că are exclusivitateUn fost boss din Liga 1 s-a însurat! Mireasa este superbă, a purtat rochie neagră Imagini șocante! Momentul crimei de la stația de metrou Dristor 1. Alina e impinsa si lovita in capReacția martorilor de la crima din stația de metrou Dristor: FILMAU CU TELEFOANELE (VIDEO)

Expertul în educație a propus și mai multe schimbări care ar trebui să aibă loc în sistemul de educație din România pentru ca acesta să fie unul performant.

"Un model transformațional care mie mi-a plăcut mult, propus de Next School India, propune următorul sextet: ieșirea școlii din paradigma liniilor de asamblare, specifică epocii industriale (înserierea elevilor pe clase, vârste, cunoștințe identice etc.); încurajarea autonomiei în învățare; cultivarea învățării autentice, bazate pe înțelegere și raționament critic, în detrimentul celei artificiale, bazate pe memorare; încurajarea pasiunii reale pentru ceea ce copiii aleg să învețe; adecvarea stilurilor de învățare la personalitățile și preferințele copiilor; transformarea culturii predării de către magistrul-ex cathedra în cultura facilitării învățării de către coechipierul-însoțitor, în rol de „generator de contexte”, a afirmat Marian Staș.
 

Citeşte mai multe despre:   educație,   securitate,   Marian Staș
Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Eveniment