Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Eveniment Expertiză CNADNR la tronsonul de autostradă Sibiu-Orăștie: Experții au descoperit că asfaltul a luat-o la vale pentru că drumul nu are fundație, iar umpluturile sunt realizate din materiale de slabă calitate

Expertiză CNADNR la tronsonul de autostradă Sibiu-Orăștie: Experții au descoperit că asfaltul a luat-o la vale pentru că drumul nu are fundație, iar umpluturile sunt realizate din materiale de slabă calitate

Un articol de: |
Foto: EVZ Eveniment

Porțiunea de autostradă Sibiu- Orăștie, inaugurată cu două zile înainte de alegerile rpezidențiale din 2014, a fost închisă în data de 3 septembrie pentru reparații.

22 de kilometri de autostradă sunt la un pas de a fi acoperite de alunecările de teren. Cele mai mari probleme sunt la viaductul Aciliu, considerat de mulţi "mândria infrastructurii româneşti". Terasamentul stă să o ia la vale, o placă de beton s-a spart deja, iar ţevile de scurgere sunt îndoite. Expertiza făcută de specialiști la cererea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România scot la iveală lucruri foarte grave. Conform documentelor, drumul nu are fundație, iar umpluturile sunt realizate din materiale de slabă calitate, scrie Evenimentul Zilei.

Expertiza a fost efectuată în zona unde o bandă de circulație s-a fisurat și a alunecat, spre exterior, de la kilometru 60+600 de metri. În termeni tehnici, experții de la firma Rutexpert SRL, angajată de CNADNR, susțin că societatea care a construit autostrada nu a respectat proiectul.

În cadrul pachetului necoeziv vizual nu a fost relevat stratul de piatră cu grosime fixă de trei metri. Însumând grosimea de balast și piatră spartă din proiect se observă totuși diferențe de grosime totală, în minus, de până la doi-trei metri față de proiect. În aceste condiții se consideră că geometria și alcătuirea corpului rambleului și stratului suport al acestuia nu respectă soluția din proiect”, se arată în exertiza semnată de prof. univ. dr. Elena Gheorghe, de la firma Rutexepert SRL.

În locul acestui strat de piatră spartă și a celui de balast stabilizat, experții au găsit ”pietrișuri cu bolovăniș și nisipuri prăfoase, cu grosimi de șase - șapte metri”. ”În cadrul acestuia nu a putut fi evidențiat stratul rutier de balast stabilizat, prevăzut în proiect cu grosimea de 20 cm. Din observațiile vizuale pe probele prelevate materialul granular nu are caracateristicile de balast stabilizat, și nu prezintă legături datorate prizei care trebuia să se producă în cele opt-nouă luni de la punerea în operă”, se mai arată în expertiză.

Experții au analizat și denivelările apărute în autostradă, la kilometru 59+950. În urma analizei făcute s-a stabilit că acele deformații, ”sunt cauzate de natura argiloasă și starea de consistență redusă, respectiv capacitatea portantă a terenului de fundare”.

Și în această, zonă, experții au avut aceeași concluzie legată de fundația autostrăzii compusă din material stabilizat care ”nu are caracteristici de balast stabilizat”.

Firma constructoare “Impregilo”spune că a urmat toți pașii legali la construcția autostrăzii. Anul trecut, la inaugurare, consultantul șantierului și-a dat avizul.

Urmează ca în următoarele 6 săptămâni de la închiderea tronsonului de autostradă, firma Impregilo să remedieze problemele tehnice apărute, costurile fiind suportate de către firma italiană.

 

Citeşte mai multe despre:   cnadnr,   autostrada,   sibiu-orastie,   viaduct,   gropi,   asfalt
Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Eveniment