Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Eveniment Mogulii din spatele celor mai citite publicații electronice

Mogulii din spatele celor mai citite publicații electronice

Un articol de: |
Foto: ziarulceahlaul.ro Eveniment

Articolele și informațiile din publicațiile electronice sunt tot mai des citate în programele de știri ale televiziunilor, fapt care a stârnit atenția unor ”moguli” ai Internetului. În acest sens, Evenimentul Zilei a făcut o investigație pentru a afla cine se află în spatele celor mai citite publicații online.

De la RevistaPresei.ro la HotNews

În 1999, un grup de ziariști de la mai multe publicații naționale au pus bazele siteului de știri RevistaPresei.ro. Site-ul prelua cele mai importante știri din edițiile print și digitale ale publicațiilor naționale românești. În 2005, RevistaPresei. ro s-a transformat în HotNews.ro, proprietate a Media Bit Software SRL.

Acționarii principali ai firmei au fost soții Țimbolschi (Manuela și Ionel Mărgărit), Andrei Woinaroski (cunoscut om de afaceri) și brokerul Cristian Sima.

„Am fost în emisiune cu Mărgărit și cu Woinaroski și apoi am mers la o bere, unde mi-au spus despre proiectul hotnews.ro, îi hotărâseră deja numele. Mie nu mi-a plăcut numele, am zis că ăsta este nume de site de curve, dar am cedat,  iar timpul a dovedit că alegerea lor a fost inspirată”, povestește Cristian Sima.

Acesta susține că atât el cât și Woinaroski ar fi investit câte 100.000 euro în noul proiect.

În timp ce Woinaroski a primit mai multe acțiuni, Sima a obținut un drept de veto.

„Așa ne-am înțeles, nu am avut certuri cu ei sau discuții”, mai spus Sima.

Pe de altă parte, brockerul a afirmat că nu și-a folosit niciodată dreptul de veto, că nu s-a amestecat în politica editorială, dar că s-a împotrivit o dată publicării unor dezvăluiri senzaționale despre sinuciderea fiului unei persoane publice.

„Ancheta era tare! Dovezile nu erau 100% sigure, dar era sigur că familia ar fi fost afectată”, a spus Sima.

El a mai dezvăluit că 10% din acțiunile lui Mărgărit ar fi deținute, de fapt, de Mihail Marcu, președintele Medlife, pe care ar.fi dat circa 300.000 de euro.

„Marcu a luat acțiunile când Hotnews-ul era pe val, undeva în 2010. El are circa 10%, dar nu figurează la Registrul Comerțului”, precizează Cristian Sima.

În septembrie 2012, Sima i-a vândut cele 9,04% din acțiuni lui Răzvan Cornețeanu, pentru circa 95.000 de euro.

Răzvan Corneţeanu a fost director executiv newspapers Ringier România (2000- 2006) și apoi director general al trustului Adevărul Holding (din anul 2006 până în aprilie 2010).

Succesul publicației a determinat mari companii să facă oferte de cumpărare pentru Hotnews. Două dintre acestea au fost semnificative, de milioane de euro, dar au eșuat!

„În 2007, în pragul crizei, am avut o ofertă mare de la finlandezii de la Sanoma, dar Mărgărit nu a vrut să vândă. Ofereau o grămadă de bani, circa 3 milioane de euro. În 2011 sau 2012 a mai picat o ofertă, cea a lui Ringier, ofereau 1,5 milioane de euro. Afacerea a căzut după ce detaliile au ajuns în presă. Din câte știu eu, un avocat a «răsuflat» informația”, dezvăluie Sima.

În prezent, structura acționariatului este: Ţimbolschi Preoteasa Ionel Mărgărit – 37%, Salistean Diana Tereza – 4.5%, Woinaroski Andrei -18%, Ţimbolschi Preoteasa Manuela – 31.5%, Răzvan Corneţeanu – 9%.

În perioada 05-11 noiembrie 2014, HotNews a avut o medie de 188.000 vizitatori unici pe zi, conform Trafic.ro

Reporter Virtual

Răzvan Cornețeanu, „proaspătul” acționar al Hotnews, e prezent și la „Reporter virtual”.

La început doar un blog, „Reporter virtual” a fost înființat în 2007 de către jurnalistul Tiberiu Lovin. După cinci ani, Lovin s-a asociat cu Răzvan Cornețeanu, dar și cu doi cunoscuți ziariști, „foști” la „Adevărul” - Adrian Halpert și Laurențiu Ciocăzanu.

Cei patru și-au împărțit acțiunile din societatea SC Dinamica Goiania, care a devenit proprietarul „Reporterului”: Răzvan Cornețeanu - 31%, Tiberiu Lovin - 29%, iar Adrian Halpert și Laurențiu Ciocăzanu câte 19% din firmă.

Potrivit Obiectiv. info, la sfârșitul anului 2013, Cornețeanu l-a scos din firmă pe „fondatorul” Tiberiu Lovin, căruia i-a cumpărat acțiunile și le-a revândut, în aceeași zi, de șapte ori mai scump, către una dintre firmele controlate de Liviu Tudor, un cunoscut om de afaceri.

Cornețeanu i-a plătit acțiunile lui Lovin (29%) cu 10.700 de euro și a încasat apoi 50.000 de euro, pentru doar 20% din acțiuni, de la firma lui Tudor. Ambele „vânzări” s-au produs cu aprobarea jurnaliștilor Halpert și Ciocăzanu, scrie sursa citată.

Liviu Tudor controlează parcurile de afaceri West Gate și Novo Park. El i-a scăpat pe cei de la „Reporterul Virtual” de grija chiriei, oferindu-le un spațiu în ansamblul West Gate, scrie aceeași sursă. „Reporter Virtual” a avut, în perioada 05-11 noiembrie, o medie de 50.000 de vizitatori unici pe zi, potrivit trafic.ro

Lumea Justiției sau luju.ro, abonată la Antena 3

„Lumea Justiției” – luju.ro este un site cu influență în sectorul pe care îl vizează chiar prin nume.

Cei doi asociați ai firmei „Jurindex media”, proprietarul site-ului, sunt, potrivit datelor ONRC, Răzvan Savaliuc și Adina Stancu (Anghelescu). Ambii semnează regulat condica în emisiunile Antenei 3, numărându-se astfel, implicit între „susținătorii” mogulului Voiculescu.

„Luju” are în prezent trei reporteri, coordonați de Răzvan Savaliuc, Adina Stancu nemainumărându- se, de ceva timp, printre semnatarii articolelor.

La începutul anului 2012, Evenimentul Zilei scria despre favorul pe care le-ar fi făcut „Lumii Justiției” Mihai Betelie, fostul prim-procuror al sectorului 4.

 Asociația Procurorilor de la Parchetele de pe lângă Judecătorii, al cărei fondator era Mihai Betelie, a beneficiat de la RA-APPS (Regia Autonomă – Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat), de un contract de locațiune pentru un sediu.

Asociația Procurorilor a cedat însă sediul (un apartament pe strada Pitar – Moș), pentru folosinţă gratuită, taman firmei care editează „Lumea Justiţiei”, SC Jurindex Media SRL. Răzvan Savaliuc a confirmat atunci că nu a plătit chirie, dar a subliniat că a plătit întreţinerea pentru jumătate de apartament, între 1.000 și 1.400 de lei pe lună.

„Orice insinuare că noi am fi făcut ceva în contrapartidă este o mizerie (...) Subliniez, am semnat un contract cu niște procurori onorabili, nu cu niște infractori”, a declarat Savaliuc.

„Lumea Justiției” a avut, în perioada 05-11 noiembrie, o medie de 16.500 de vizitatori unici pe zi, potrivit trafic.ro

Comisarul.ro, un ziar plin de informații ”senzaționale”

”Comisarul.ro este exemplul viu că presa online are tot atâta nevoie de reglementare pe cât are presa audiovizuală de un CNA corect, care să stăpânească derapajele Antenelor”, scrie Evenimentul Zilei.

Acest ziar online este plin de informații „senzaționale”, fără dovezi, fiind prezentate în articole nesemnate, fără legătură cu jurnalismul.

Două dintre titlurile ”de top” de miercuri, 12 noiembrie: „Dragnea, declarație de jeg...” sau „Maimuța mai vrea o dată/Iohannis/Ponta- Episodul 2, la B1 TV.

Mogulul din spatele acestui site este Mircea Gheorghiu, un tânăr de 30 de ani, care și-a mai încercat norocul în catering cu SC Mâncare Bună SRL, dar și cu Arhiv Invest SRL, cu obiect arhivarea documentelor, ambele firme deschise în Slatina.

Mai mult, Comisarul.ro este proprietatea SC Dinamic Soft, ce deține și Lipicioșii.ro, un site de întâlniri.

Știri pe surse, un trafic de peste 200.000 vizitatori unici pe zi


Site-ul pesurse.ro (cunoscut pentru publicarea mai multor înregistrări de la ședințele de partid ale PNL) a fost fondat de jurnalistul Iosif Buble, de la Antena 3, în anul 2008.

Buble, căsătorit cu deputata Diana Tușa (PDL), a pierdut site- ul în favoarea SC Inventus Research SRL, dar i-a acuzat pe administratorii acestuia că i-au preluat site-ul în mod ostil.

El a recâștigat controlul asupra domeniului pesurse.ro (publicația „Știri pe surse”), în august 2014.

„Știri pe surse” a avut, în ultima săptămână (5- 11 noiembrie 2014), o medie de 203.000 vizitatori unici pe zi. Foștii asociați ai lui Buble sunt Cosmin Ivănuș și Anca Mireanu (asociați în Inventus Research SRL) și fac parte, potrivit presei, din echipa lui Daniel Chițoiu.

În martie 2014, Anca Mireanu și-a dat demisia din funcția de șef al Departamentului de Comunicare al PNL.

„Odată cu Anca Mireanu a părăsit Comunicarea PNL si firma fostului vicepremier Daniel Chitoiu, SC Inventus Research SRL”, consemna, la acea vreme, „Știri pe surse”.

PS News, ziarul controlat de Daniel Chițoiu, a avut, în ultima săptămână, un trafic de 34.500 de vizitatori unici, de șase ori mai mic decât al „concurenței” .

Bogdan Chireac, jurnalistul din spatele DeCe News

DeCe News este un ziar online fondat de jurnaliștii Bogdan Chirieac și Răzvan Dumitrescu, în mai 2010. Firma care deține publicația, SC Press Media Electronic SRL (deținută de către cei doi în mod egal), a fost înființată pe 20 ianuarie 2010.

Răzvan Dumitrescu era moderator și realizator al emisiunii „Realitatea Zilei” la postul Realitatea TV, patronat atunci de Sorin Ovidiu Vântu. Pe 8 iunie 2010, el s-a transferat la Antena 3.

Bogdan Chirieac a fost implicat în 2009 într-un scandal, alături de Sorin Roșca Stănescu și președintelui Agenţiei Naţionale pentru Integritate, Cătălin Macovei. Este vorba despre publicarea înregistrărilor unor discuții între cei trei, în timpul cărora Roșca Stănescu îi arăta lui Macovei dovezi care atestau implicarea sa, ca martor, într-o înțelegere de împrumut între două persoane, cerându-i, pentru a nu le publica, informații din dosarele de la ANI ale unor lideri democrat-liberali.

Pe 19 noiembrie 2009, Comisia Media a Clubului Român de Presă și a Asociaţiei Jurnaliștilor din România a recomandat instituţiilor de presă și jurnaliștilor să nu îi mai prezinte pe Sorin Roșca Stănescu și Bogdan Chirieac ca „jurnaliști” sau cu orice altă titulatură care face trimitere la această meserie, potrivit Mediafax.

Editorialistul De Ce News este Val Vâlcu, fost senior editor la Adevărul și redactor șef la Gardianul și Puterea.

Conform Trafic.ro, DC News a avut, în perioada 05-11 noiembrie, o medie de 53.000 de vizitatori unici pe zi.

Citeşte mai multe despre:   moguli,   publicatii online,   cele mai citite publicatii
Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Eveniment