Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Eveniment Pasageră aflată în trenul deraiat lângă Băile Herculane: „Ce am văzut acolo m-a șocat. Taximetriștii cereau bani femeilor cu mâinile însângerate. Nu poți să fii un corb care te uiți la un cadavru”

Un articol de: |

Unul dintre pasagerii aflați în trenul interegio care a deraiat, joi seară, în apropiere de Băile Herculane a dat declarații cutremurătoare despre modul în care s-au desfășurat lucrurile până au ajuns pompierii la fața locului și cum s-au descurcat călătorii după accident.

Cântăreața de muzică populară Lia Lungu, stabilită de peste 20 de ani în Statele Unite ale Americii, se afla în trenul care a deraiat între Băile Herculane și Topleț. Ea mărturisește pe pagina ei de Facebook că prima reacție a oamenilor a fost să fugă în cazul în care vagoanele ar fi luat foc.

Oamenii au avut spaima că trenul va lua foc. Eu am fost în primul vagon și acela era cel mai afectat. Dar ceața pe care am văzut-o toți venea de la piatra aceea de la terasament pe care s-a târât trenul 50 de metri. Noroc că nu a avut viteză mare. Tatăl meu a fost șef de gară și eu cred că tatăl meu m-a protejat. Rapidul București - Timișoara face cruce cu rapidul care vine din sens invers la Herculane. De data asta, nu a întâlnit trenul celălalt în Herculane, ci în Topleț, înainte de Herculane, unde s-a întâmplat acest accident. De asta trenul mergea oarecum încet, dar închipuie-ți să fi avut viteza normală pe care o prindea fără să fi oprit în Topleț, închipuie-ți la viteza aceea ce s-ar fi întâmplat! Noi am fi fost în moarte sigură.

Oamenii s-au speriat de fum, pentru că o ceață completă a învăluit primul vagon. Toți au zis: ia foc, să fugim! În nebunia aceea, după ce căzuseră toate bagajele, eu m-am uitat pe geam și am văzut că nu e pic de miros de fum. Am învățat să îmi păstrez calmul în workshop-urile pe care le-am făcut în America după 11 septembrie și am raționat: nu poate fi fum, pentru că ar fi mirosit undeva, e piatră de terasament, după ce a fost zdrobită de rocile locomotivei și ale vagonului.

Noi știm cum să ne umilim unii pe alții, cum să ne hoțim, cum să încercăm să câștigăm un ban din orice. Ce am văzut acolo m-a șocat. Eu am ajuns la Herculane la 7 și ceva cu autobuzele aduse de autorități, dar trenul a sărit de pe linie la 5. Am stat în tren mai bine de o oră, pentru că era mai sigur trenul decât să stai în marginea străzii și să nu fii protejat de nimeni. Erau oameni în vârstă care nu își puteau duce bagajele, era povârnișul stâncos și nu putea să ajungi nicăieri decât cu ajutor. Au venit două autobuze din Herculane, dar care ne cereau bani. Erau rugi de mure, am văzut femei cu mâinile însângerate ținându-se de acei rugi ca să poată scăpa. Au venit apoi imediat taximetriștii, veneau din toate părțile și ziceau: pentru 50 de lei vă duc în Herculane. În condițiile în care nu erau mai mult de 3 kilometri.

Pompierii erau pregătiți numai pentru morți și răniți. Le-am zis că aici sunt răni psihice, a fost o fată care a avut o stare de isterie de spaimă, urla, plângea, a avut un atac de panică, urmată de o formă de isterie. Eu nu sunt medic, dar ea, până nu a urlat, nu s-a descărcat. Acolo era nevoie de un paramedic, nu a venit niciunul. Era frig deja.

Nu poți să fii un corb care te uiți la un cadavru. (...) Diferența majoră o reprezintă atitudinile. În SUA, în mai puțin de 7 minute au apărut elicopterele care au adus paramedici și primul lucru pe care îl fac e să aducă mâncare, ceai cald, care să creeze o stare de bine. Noi suntem alienați. E o alienare ce am văzut
”, povestește Lia Lungu.

Cântăreața spune că „oameni bătrâni trăgeau neputincioși de cufere”, iar când cineva s-a adresat unor polițiști să îi ajute, aceștia au răspuns halucinant: „cum și le-au adus până la tren să și le ducă”.

Am sentimentul unei dedublări. Nu se poate, nu-i adevărat. Aceasta este lumea noastră? Suntem mutanți?”, întreabă Lia Lungu.

Un tren care circula pe ruta București - Timișoara a deraiat, joi seara, în apropiere de Băile Herculane. Trenul interegio format din 4 vagoane a sărit de pe linie, în dreptul localității Iardășița, între Topleț și Băile Herculane. Niciun pasager nu a fost rănit în accidentul feroviar. (Detalii AICI)

Citeşte mai multe despre:   Lia Lungu,   tren deraiat,   Calatori,   Baile Herculane