Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Eveniment Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România solicită eliminarea supraaccizei la carburanţi de la 1 ianuarie 2016

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România solicită eliminarea supraaccizei la carburanţi de la 1 ianuarie 2016

Un articol de: |

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a solicitat eliminarea supraaccizei la carburanţi de la 1 ianuarie 2016, se arată într-un comunicat UNTRR.

UNTRR semnalează faptul că, în primele șapte luni din 2015, a fost returnat către transportatorii rutieri doar un procent de 0,8% din bugetul alocat schemei de restituire a accizei disponibil pentru anul în curs, ceea ce dovedește încă o dată că această facilitate este nefuncțională și că supraacciza la combustibili ar trebui eliminată cât mai rapid, începând cu 1 ianuarie 2016, așa cum prevedea inițial Codul Fiscal.

"Astfel, în perioada ianuarie – iulie 2015,  s-au restituit numai 4,98 milioane lei (1,12 milioane euro) către transportatori, sumă aferentă pentru 172 de cereri, deși bugetul estimat pentru acest an este de 626,5 milioane lei (140,8 milioane euro).
În 2014, din bugetul estimat de 40 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 8,44 milioane euro, doar în luna decembrie au fost făcute plăți, când au fost plătite 7 cereri de rambursare în valoare totală de 180.844 lei, aproximativ 40.000 euro, adică 0,45%", se arată în comunicat.

Potrivit sursei precizate, din circa 5 miliarde litri de motorină și 2 miliarde de litri de benzină consumați în România anual, o scădere a consumului de motorină cu 13,5% ar anula orice venit suplimentar la bugetul statului datorat creșterii accizei la motorină de la 330 euro/1000 litri – prag minim la nivel european atins de România la 1 ianuarie 2013, la 400 euro/1000 litri din aprilie 2014. In iulie 2014, Institutul Național de Statistică indica o scădere de 18,5% a valorii carburantului vândut în România.

"Pentru a recupera, statul român calculează rata de schimb pentru plata accizelor la carburanți într-un mod ingenios la o rată de 4,7380 lei, în loc de 4,4093 (rata din prima zi lucrătoare a Băncii Centrale Europene, rată obligatorie până la atingerea pragului minim al accizelor la carburanți în UE), majorând cu 7,45% valoarea colectată în lei. Această rată de schimb originală ar însemna o acciză de 430 euro/1000 litri calculată la rata de schimb a BCE, cu 100 euro mai mult decât rata minimă reglementată la nivelul UE – având în vedere că TVA se adaugă prețului final și accizei, doar că această majorare de 7 cenți și rata de schimb originală, cu tot cu TVA – contribuie la majorarea cu 12,4 eurocenti/litru de motorină", se mai arată în comunicat.

România a atins nivelul obligatoriu în UE al accizelor la motorină de 330 euro/1.000 litri încă din 1 ianuarie 2013, iar la benzină 359 euro/1.000 litri din 1 ianuarie 2011. În aprilie 2014 ambele au fost majorate cu şapte eurocenţi/litru (70 euro/1.000 litri) reprezentând o creştere cu 21,2% a accizei la motorină de la 330,395 euro/1.000 litri la 400,59 euro/1.000 litri, în timp ce pentru benzina fără plumb reprezintă o creştere cu 19,4% a accizei de la 359,59 euro/1.000 litri la 429,59 euro/1.000 litri.

”Transportatorii români privesc cu neîncredere ultimele discuții din jurul Codului Fiscal care prevăd menținerea supraaccizei la carburanți până la 1 ianuarie 2017. Ne bucură reducerea TVA de la 24% la 20%, deoarece înseamnă o scădere a prețului la motorină, însă suntem îngrijorați de menținerea accizei suplimentare, deoarece, până în prezent, nu a adus efectele scontate – încasările la buget au scăzut, schema de rambursare nu funcționează, iar kilometrii de autostradă promiși nu au fost realizați. În ceea ce privește restituirea de accize, lipsa de coerență și funcționalitatea dezastruoasă fac inutilă măsura și toată lumea pierde”, a declarat Radu Dinescu, Secretarul General al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România.

Mai mult de atât, prețul în scădere al petrolului pare să încurce socotelile statului român. Dacă acciza are valori fixe în euro și umflate artificial în lei, TVA este un procent aplicat unui preț în scădere, sumele astfel colectate diminuându-se proporțional cu scăderea prețului carburanților.


Citeşte mai multe despre:   UNTRR,   elimiarea supraaccizei la carburanti,   de la 1 ianuarie
Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Eveniment