Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Externe Cotidianul France Soir a fost închis, la 70 de ani de la înființare

Cotidianul France Soir a fost închis, la 70 de ani de la înființare

Un articol de: |

Tribunalul Comerțului din Paris a aprobat, luni, închiderea cotidianului istoric France Soir. Ziarul francez și-a încetat apariția în format print în decembrie 2011, de atunci încercând, fără succes, să treacă în variantă online.

Pentru preluarea cotidianului exista o singură ofertă. Grupul de presă „low-cost” Lafont a oferit suma de 56.000 de euro și să păstreze șase angajați din 49. Propunerea a fost considerată scandaloasă și a fost respinsă în unanimitate de salariații și conducerea France Soir, relatează AFP, citată de Mediafax.

France Soir moare din cauza indiferenței,”  a declarat secretarul comitetului companiei, Stephane Paturey, spunând și că „este un dezastru pentru pluralismul presei”.

Într-un comunicat emis de sindicatele și conducerea cotidianului, se scire că „în șapte luni, Pugacev a ucis un titlu și a concediat 150 de angajați. Tăcerea guvernului în privința acestui dosar este intolerabilă.” Persoana la care se face referire este Aleksandr Pugacev, fiul magnatului rus Serghei Pugacev, actionarul France Soir.

De când a preluat cotidianul în 2009, Aleksandr Pugacev a cheltuit aproapre 100 de milioane de euro, dintre care 10 milioane din subvenții publice, pe campanii radio-TV, recepții luxoase, birouri Champe-Elysee și angajarea unor mari nume ale presei.

În anii 1960 – 1970, France Soir vindea un milion de exemplare. Pugacev dorea să aibă un tiraj de 200.000 de exemplare, dar abia a atins 80.000 și în final a scăzut la 25.000.

Citeşte mai multe despre:   cotidian,   France Soir,   tribunalul comertului,   Paris,   Franta,   aleksandr pugacev
Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Externe