Acasa Ştiri Externe Descoperirea unor fosile rescrie istoria evoluției umane: Trei specii de om preistoric trăiau împreună în Africa

Un articol de: |

Descoperirea subliniază natura complicată a evoluției umane, care a fost legată de un arbore genealogic complex de specii înrdite, mai degrabă decât o simplă linie secvențială de descendență directă, relatează The Independent.

Noile fosile au fost descoperite de o echipă condusă de Maeve Leakey, de la Institutul Bazinului Turkana din Nairobi și aparțin unor indivizi care erau evident diferiți de Homo erectus, despre care se crede că este strămoșul direct al oamenilor moderni din punct de vedere anatomic, Homo sapiens.

Aceasta i-a făcut pe unii experți să îl descire pe 1470 drept o altă specie preistorică, Homo rudolfensis, în timp ce alți oameni de știința susțineau că era pur și simplu o variantă extremă de Homo habilis. Disputa nu a putut fi rezolvată pentru că fosila 1470 nu avea dinții necesari pentru a stabili adevărul.

Însă aceste descoperiri recente confirmă faptul că 1470 face parte dintr-o altă specie. Noua față fosilizată este aproape identică cu 1470, dar mai mică, și are dinții necesari pentru a demonstra că este altă specie, care mânca numai plante, față de Homo habilis.

Astfel, s-a descoperit că alături de Homo erectus, strămoșul nostru direct, trăiau alte două specii de om – Homo habilis și Homo rudolfensis.

Recomandă stirea:

TOP 5 Externe