Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Auto Guvernul de la Berlin, despre scandalul Volkswagen: Industria auto va rămâne un sector important al economiei Germaniei. Nu avem niciun motiv să ne îndoim de competitivitatea germanilor pe piața auto

Guvernul de la Berlin, despre scandalul Volkswagen: Industria auto va rămâne un sector important al economiei Germaniei. Nu avem niciun motiv să ne îndoim de competitivitatea germanilor pe piața auto

Un articol de: |
Foto: foxnews.com Auto

Acționarii, publicul și parteneri de afaceri fac presiuni tot mai mari pentru ca Martin Winterkorn, șeful Volkswagen, să demisioneze în urma scandalului de înșelătorie care a avariat serios imaginea companiei, scrie presa germana, conform Hotnews.

Acțiunile Volkswagen au căzut drastic în deschiderea ședintei Bursei din Frankfurt, compania piezând 22,6 miliarde de euro pe bursă în ultima săptămână, dar efectul lovește în toată piața auto: aproape toate marile companii auto sunt trase în jos de scandalul VW.

În acest context, mirecuri, are loc ședința acționarilor Volkswagen. În urma acestor discuții sunt așteptate măsuri radicale, inclusiv viitorul lui Martin Winterkorn.

De asemenea, Bafin, autoritatea finaciară federală germană, lansează o investigație de "rutină" cu privire la căderea acțiunilor VW în această săptămână. Investigația urmărește să descopere dacă VW a împărtășit informatii confidențiale, care au afectat vânzările de pe bursă. scrie The Guardian.

Ministrul german de transporturi, Alexander Dobrindt, neagă  că avea cunoștinte anterioare în ceea ce privește tehnologia folosită de VW pentru a falsifica testele de poluarea a aerului.

Guvernul de la Berlin susține că industria auto va rămâne un sector important al economiei, în ciuda scandalului de la VW.

"Este o industrie extrem de inovativă și de succes pentru Germania, care oferă foarte multe locuri de muncă. Rămâne un sector important al economiei și nu avem niciun motiv să ne îndoim că industria auto germană nu va rămâne în continuare la fel de competitivă", a susținut purtătorul de cuvânt al ministrului german al Transporturilor.

Procurorii germani vor deschide o anchetă în acest caz.

Ministrul francez al Energiei, Segolene Royal, susține că Franța va fi "extrem de dură și de severă" în ceea ce privește investigația tehnologiei folosite de VW pentru falsificarea testelor de poluarea a aerului, scrie The Telegraph.

În SUA au apărut deja primele procese civile împotriva grupului german. Un client din New York a depus o plângere pentru înșelatorie. ABC News relatează că grupuri de consumatori au început procese și în Chicago, Seattle și  California.

VW a angajat compania de avocatură care a reprezentat și gigantul petrolier BP în procesul care a urmat dezastrului ecologic din SUA, scrie Bloomberg. Jurnaliștii de la The Washington Post consideră că scandalul Volkswagen este o "rușine națională”.

Investigația FBI, în ceea ce privește tehnologia pentru falsificarea testelor de poluarea a aerului folosită de VW, se va extinde în statele New York și Connecticut, anunță The Telegraph.

Martin Winterkorn, directorul Volkswagen, și-a cerut scuze pentru greșelile făcute de compania pe care o administrează de 8 ani.
Volkswagen a recunoscut că 11 milioane de mașini livrate în toată lumea sunt dotate cu un software care permite păcălirea testelor legate de poluare. (Detalii AICI)

Citeşte mai multe despre:   Volkswagen,   masini,   grupul german
Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Auto