Acasa Ştiri High-Tech CERN confirmă descoperirea unei noi particule subatomice ”în concordanță” cu bosonul Higgs

Un articol de: |

Cercetătorii de la CERN au anunțat că, în urma experimentelor efectuate cu acceleratorul de particule LHC, au descoperit o nouă particulă subatomică. Aceasta nouă particulă este ”în concordanță” cu teoria bosonului Higgs sau ”Particula lui Dumnezeu”, au declarat oamenii de știință în cadrul unei conferințe de presă convocate miercuri.

Experții CERN au precizat că dovada privind existența particulei a fost obținută în urma experimentului CMS efectuat la acceleratorul de particule Large Hadron Collider din apropiere de Geneva, Elveția.

Cercetătorii din cadrul experimentului ATLAS, care au căutat de asemenea particula, vor anunța și ei azi rezultatele în acest sens.

Prin combinarea datelor din cele două seturi de experimente cercetătorii pot confirma acum existența particulei cu o și mai mare siguranță – astfel, există o șansă la 3,5 milioane ca oamenii de știință să obțină aceste rezultate dacă bosonul Higgs nu ar exista.

Embed:

Oamenii de ştiinţă de la Organizaţia Europeană pentru Cercetare Nucleară (CERN), au convocat miercuri o conferință de presă pentru a anunța că au descoperit bosonul Higgs sau "Particula lui Dumnezeu". Este vorba despre cea mai mare descoperire din ultimele decenii în domeniul cunoaşterii legilor Universului

Existenţa bosonului Higgs, denumit şi "a patra sigmă" sau „particula lui Dumnezeu", a fost anunţată încă din 1964, dar nu a fost dovedită până în prezent. Cei cinci fizicieni de la CERN care au întreprins cercetarea sunt acum 99.99 la sută siguri că au descoperit particula care ar putea desluşi cele mai mari mistere ale universului.

Potrivit fizicienilor, bosonul Higgs este cel care dă masă particulelor care intră în componenţa atomilor. Fără masă, aceste particule s-ar răspândi prin cosmos cu viteza luminii, fără a fi capabile să se întregească pentru a forma atomii. Dacă teoria cercetătorilor este corectă, câteva particule Higgs vor putea fi create la fiecare trilion de coliziuni, înainte de a se descompune cu rapiditate.

Aflarea "particulei lui Dumnezeu" este considerată esenţială în descifrarea tainelor Universului, iar acum va urma o perioadă extrem de importantă şi interesantă pentru fizică modernă.

În noiembrie 2010, oamenii de ştiinţă de la CERN au creat un mini Big Bang, printr-un experiment care a reprodus fidel condiţiile existente la o milionime de secundă după naşterea Universului. Experimentul a avut loc într-un mediu controlat, în care s-au generat temperaturi de peste 10 trilioane de grade, adică de un milion de ori mai mari decât cele din centrul Soarelui.

Experimentul a infirmat teoriile celor care se temeau că oamenii de ştiinţă de la CERN ar putea aduce apocalipsa, punând în pericol Terra prin crearea de mini găuri negre. Cercetătorii de la CERN au negat dintotdeauna că se joacă de-a Dumnezeu sau că ameninţă siguranţa oamenilor. Ei au susţinut că, şi in cazul în care ar apărea micro-găuri negre, acestea ar fi atât de mici încât s-ar dizolva imediat dupa formare.

Citește și: Anunțul de care SE TEM toți internauții: De la 1 martie...Care au fost ultimele cuvinte ale Alinei Ciucu, fata omorâtă la metrou: 'Am auzit-o cum spunea…'Umilința la care a fost supus Regele Mihai chiar astăzi. Este ireal ce s-a întâmplatTrei astronauți de pe Stația Spațială au aterizat în Kazahstan (VIDEO)