Acasa Ştiri High-Tech NASA: Luna viitoare am putea face cunoștință cu marțienii

NASA: Luna viitoare am putea face cunoștință cu marțienii

Un articol de: |

Specialiştii din cadrul NASA au anunţat că luna viitoare am putea face cunoştinţă cu extratereştrii de pe Marte. Forajele efectuate de sonda Curiosity ar putea duce la descoperirea, în premieră, a unor forme de viaţă marţiene. Estimările au la bază un nou studiu conform căruia forajele de suprafaţă pot evidenţia molecule organice complexe care vor demonstra că pe Planeta Roşie ar fi existat viaţă.

Misiunea spaţială a NASA va ajunge pe Marte în luna august şi va săpa la o adâncime de 10 centimetri în solul Planetei Roşii, pentru a descoperi eventuale forme de viaţă. Săpăturile vor fi efectuate în craterele mai noi, lăsate de meteoriţi care au intrat recent în contact cu suprafaţa marţiană.

Spre deosebire de vehiculele anterioare, Curiosity are ataşat un echipament special pentru recoltarea de mostre de sol şi roci, pe care le procesează şi le distribuie instrumentelor complexe cu care este înzestrat, în vederea analizării. Vehiculele care au explorat planeta Marte în trecut nu puteau recolta decât sol de la suprafaţă, care fusese expus radiaţiilor cosmice, ceea ce făcea ca probabilitatea de a găsi urme de viaţă să fie practic nulă. În schimb, simulările arată că, la doar câţiva centrimetri adâncime, efectul radiaţiilor ar fi mult mai slab, deci posibilitatea de a găsi molecule organice ar fi mai mare.

În plus, Curiosity este echipată cu cel mai avansat echipament ştiinţific folosit vreodată pe Marte. Este de zece ori mai mare decât celelalte vehicule trimise de NASA pe Planeta Roşie.

Unii cercetători, precum Jay Melosh din cadrul Universităţii Purdue, cred că viaţa ar fi putut apărea iniţial pe Marte, de unde a fost transportată pe Pământ prin intermediul unor asteroizi.

Marte: Forajele sondei Curiosity ar putea duce la descoperirea unor forme de viață pe Planeta Roșie