Acasa Ştiri High-Tech Particula lui Dumnezeu a fost ”găsită”. Cercetătorii de la CERN ar putea face acest anunț miercuri

Un articol de: |
Foto: nytimes.com High-Tech

Cercetătorii de la CERN, institutul care se ocupă de acceleratorul de particule Large Hadron Collider (LHC), au convocat o conferință de presă pentru săptămâna aceasta, în cadrul căreia se spune că vor anunța descoperirea ”Particulei lui Dumnezeu”, scrie Daily Mail.

Cinci fizicieni de top au fost invitați la evenimentul de miercuri, ceea ce a dus la presupunerea că particula a fost descoperită. Potrivit surselor publicației britanice, oamenii de știință vor anunța că sunt siguri în proporție de 99.99 % de descoperire.

Profesorul emerit de fizică Peter Higgs, din cadrul Universității Edinburgh, după care a fost numită această particulă, se numără printre cei chemați la evenimentul de presă din Elveția. Și Tom Kibble, în vârstă de 79 de ani, un alt profesor de fizică important din cadrul Imperial College London, a fost de asemenea invitat la eveniment însă nu poate participa.

”Cred că este un rezultat destul de pozitiv, din moment ce ne-au chemat pe toți acolo”, a declarat Kibble pentru Sunday Times.

Conducerea institutului CERN vrea ca echipa de cercetători să fie siguri de rezultatele lor în proporție de 99.99995%. Boson-ul Higgs, particula elementară formată cu 14 miliarde ani în urmă imediat după Big Bang, este considerat cheia pentru înțelegerea Universului. Fizicienii spun că rolul său este de a oferi masă atomilor. Fără această masă, particulele ar fi dispersate prin cosmos cu viteza luminii, fără a putea să creeze legături pentru a forma atomii care stau la baza tuturor lucrurilor din Univers, de la planete la oameni.

Embed:

Acceleratorul de particule Large Hadron Collider este găzduit într-un tunel de 27 de kilometri îngropat la 100 de metri sub pământ, în apropierea graniței Franței cu Elveția. LHC ciocnește protoni (particule subatomice) la o viteză apropiată de cea a luminii, încercând să creeze din nou condițiile care au existat cu o fracțiune de secundă după Big Bang.

Dacă teoria fizicienilor este corectă, câteva particule de genul bosonul Higgs ar putea fi create la fiecare un trilion de coliziuni, înainte de a se deteriora rapid. Iar acum se spune că două echipe separate de cercetători, care au derulat experimente independente, au descoperit dovezi privind existența ”Particulei lui Dumnezeu”.

Citește și: Anunțul de care SE TEM toți internauții: De la 1 martie...Salariu de excelență pentru Ciprian Sfichi, polițistul lovit cu sabia în cap de un interlop. Cati bani primeste'Îmi iubesc soțul dar are tot felul de fantezii, iar eu nu sunt genul ala de fata. Ultima data m-a ingramadit când...'Trei astronauți de pe Stația Spațială au aterizat în Kazahstan (VIDEO)