Acasa Ştiri High-Tech Un al cincilea satelit al planetei pitice Pluto, descoperit cu ajutorul telescopului spațial Hubble

Un articol de: |
Foto: redorbit.com High-Tech

Astronomii au descoperit sâmbătă un nou satelit al planetei pitice Pluto, cu ajutorul unor imagini ale telescopului spațial Hubble.

În prezent, nava cosmică New Horizons se îndreaptă către Pluto, fiind primul zbor spre această planetă pitică. Ar trebuie să ajungă în dreptul ei în 2015, relatează Scientific American. Noul satelit, numit P5, a fost descoperit în timp ce astronomiii căutau posibile obstacole care ar putea avaria nava în apropiere de Pluto și este al doilea, după P4, descoperit astfel.

Diametrul lui P5 este de aproximativ 10-25 de kilometri – o demonstrație uimitoare a puterii satelitului Hubble. Numele său oficial este deocamdată S/2012 (134340) 1, dar atât el, cât și P4, în curând vor avea nume ale personajelor din lumea de dincolo a mitologiei greco-romane, cum au deja primii trei sateliți descoperiți în jurul lui Pluto – Charon, Nix și Hidra.

S-ar putea ca P4 si P5 să fie botezate Orfeu și Euridice. Orefu este, conform mitologiei, singurul muritor care să intre în lumea de dincolo și să se întoarcă de acolo, pentru a își salva soția, pe Euridice.

Citeşte mai multe despre:   satelit,   planeta pitica,   Pluto,   telescop spatia,   Hubble,   astronomie,   new horizons,   nava cosmica,   p4,   p5,   nume