Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe                   x
Acasa Ştiri Politică Dan Mihalache, șeful Administrației Prezidențiale: Înainte de noiembrie 2014, abordarea la noi a fost de tipul "campania online trebuie să existe, dar nu poate câștiga alegeri". Noi am demontat această percepție

Dan Mihalache, șeful Administrației Prezidențiale: Înainte de noiembrie 2014, abordarea la noi a fost de tipul "campania online trebuie să existe, dar nu poate câștiga alegeri". Noi am demontat această percepție

Un articol de: |
Foto: voceatransilvaniei.ro Politică

Șeful Administrației Prezidențiale, Dan Mihalache, a declarat, în cadrul unui interviu pentru Revista POLIS, că bătălia pentru alegerile prezidențiale a fost câștigată de Klaus Iohannis cu ajutorul unei campanii puternice în online, în special pe Facebook.

Acesta a explicat că în 2014 campanie electorală bazată pe agenți electorali, pomeni electorale și promisiuni de toate felurile, dublate de agresivitatea prezenței pe televiziuni și în offline a devenit ineficientă, balanța fiind înclina spre comunicarea în mediul online.

Mihalache a dezvăluit faptul că în campania lui Klaus Iohannis, s-a pornit de la premisa că este posibilă schimbarea modului de a face politică în România și totodată se poate schimba mod de a face campanie.

"Aș spune că în 2014 am asistat la falimentul rețetei de campanie electorală bazată pe următoarele elemente: folosirea reprezentanților din administrația publică locală ca agenți electorali, pomeni electorale și promisiuni de toate felurile, dublate de agresivitatea prezenței pe televiziuni și în offline (prin materiale publicitare, panouri, bannere etc). Acest stil de campanie, care și-a dovedit în noimebrie 2014 ineficiența, are ca premisă faptul că oamenii sunt resemnați, insuficient implicați și informați și de aceea pot fi motivați electoral prin mici „stimulente” sau influențați ușor. Noi, în campania lui Klaus Iohannis, am pornit de la o cu totul altă premisă: că este posibilă schimbarea modului de a face politică în România, iar aceasta începe exact cu alt mod de a face campanie, că cetățenii noștri au aspirații, știu ce își doresc și disting între comunicare autentică și manipulare", susține Dan Mihalache.

Acesta a mai explicat și că Facebookul a reprezentat o alternativă viabilă la campania pe televiziuni, atingând astfel și un public aparte, tineretul.

"Toate canalele de comunicare sunt relevante. Comunicarea pe Facebook a contat în măsura în care a reprezentat o alternativă viabilă la campania pe televiziuni. Prin intermediul online-ului ne-am putut adresa unor categorii de public aparte, în speță tinerii. În același timp am putut contrabalansa absența sau prezența limitată pe canalele media tradiționale. În plus, online-ul permite transmiterea nefiltrată a mesajelor proprii. Privind retrospectiv, campania online a atras cel mai mult atenția și a fost mai spectaculoasă prin impactul ei măsurabil (în număr de like-uri, vizionări etc), precum și prin noutatea ei.

Spre deosebire de alte state, SUA de exemplu, în care online-ul joacă de mai multă vreme un rol important în campaniile electorale, abordarea la noi a fost înainte de noiembrie 2014 de tipul „campania online trebuie să existe, dar nu poate câștiga alegeri.” Noi am demontat această percepție. Pe de altă parte însă, nu aș vrea să neglijăm alte canale de comunicare. În marea ecuație a campaniei pentru alegerile prezidențiale din 2014, pentru noi cel puțin și pentru victoria lui Klaus Iohannis, comunicarea directă a contat foarte mult. În afara celor câteva mari mitinguri regionale, cu mii și zeci de mii de oameni, Klaus Iohannis a parcurs de două ori în precampanie și campanie toată țara, a fost în numeroase localități din urbanul mic și mediu, în toate județele țării și s-a aflat direct în fața alegătorilor, care au avut astfel ocazia să îl vadă și evalueze direct"
, mai spune acesta.

Recomandă stirea:
email
 
 
TOP 5 Politică