Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Alegeri locale 2020 Alegeri locale 2020. Noi reguli pentru eliberarea vizei de flotant, cu trei săptămâni înainte de scrutinul pentru alegerea primarilor

Alegeri locale 2020. Noi reguli pentru eliberarea vizei de flotant, cu trei săptămâni înainte de scrutinul pentru alegerea primarilor

Un articol de: Vladimir Ionescu - 08 Sep 2020, 15:48
Alegeri locale 2020. Noi reguli pentru eliberarea vizei de flotant, cu trei săptămâni înainte de scrutinul pentru alegerea primarilor Foto: Inquam Photos / Bogdan Dănescu Alegeri locale 2020

Viza de flotant se acordă pentru o perioadă ce nu poate depăși un an, la cererea persoanei care locuiește mai mult de 15 zile la o locuință diferită de cea stabilă, iar Monica Dajbog, purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne, a anunțat, luni, noi reguli privind solicitarea pentru stabilirea reședinței, care au intrat în vigoare în luna curentă și care vizează buna desfășurare a alegerilor locale din 27 septembrie 2020.
 

Alegeri locale 2020. Noi reguli pentru eliberarea vizei de flotant, cu trei săptămâni înainte de scrutinul pentru alegerea primarilor


 

Purtătoarea de cuvânt a MAI a precizat că „în toate situațiile în care se înregistrează cereri pentru stabilirea reședinței, solicitantul va declara pe propria răspundere că locuiește mai mult de 15 zile la adresă la care are locuința secundară”, iar „declarația va fi consemnată pe cerere, în fața funcționarului de evidență a persoanelor”. 

Concret, solicitantul trebuie să locuiască mai mult de 15 zile la locuinţa secundară. Trebuie declarat motivul stabilirii reşedinţei şi, în scenariul în care sunt mai multe cereri la acceeași adresă, sunt mai multe cereri la aceeaşi adresă, se fac verificări. Dacă în urma verificărilor se constată că persoana respectivă nu locuieşte efectiv la adresa declarată, solicitarea de reşedinţă se respinge.

„Direcţia de Evidenţă a Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a introdus noi măsuri de verificare suplimentară pentru adresele unde se constată un număr mai mare de cereri pentru stabilirea reşedinţei. Acestea au fost transmise şi către Serviciile de Evidenţă a Persoanelor din teritoriu pentru a fi aplicate. În toate situaţiile în care se înregistrează cereri pentru stabilirea reşedinţei, solicitantul va declara pe propria răspundere că locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară. Declaraţia va fi consemnată pe cerere, în faţa funcţionarului de evidenţă a persoanelor”, a declarat Monica Dajbog, citată de Agerpres.

În aceeași declarație de presă, ea a precizat că, la primirea cererilor pentru stabilirea reşedinţei, la nivelul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor, se va verifica în baza de date numărul menţiunilor de reşedinţă valabil înscrise la adresa respectivă, iar dacă la adresa respectivă sunt înscrise cel puţin două menţiuni de reşedinţă valabile se va proceda la informarea structurii locale a poliţiei naţionale, în vederea efectuării verificărilor în teren, din care să rezulte dacă solicitanţii locuiesc efectiv la adresa declarată.

„În situaţia în care, din verificările efectuate de către poliţişti rezultă faptul că persoanele respective nu locuiesc efectiv la adresa declarată, cererile lor vor fi respinse. Aceste verificări vor fi dispuse şi în situaţia în care se înregistrează un număr mare de solicitări la aceeaşi adresă/adrese distincte", a mai adăugat Monica Dajbog, care a mai explicat că se vor avea în vedere şi cazurile în care cererile s-au depus, succesiv, la intervale relativ scurte de timp, pentru aceeaşi adresă, iar prin „număr mare de solicitări” se înţelege un număr care depăşeşte media zilnică, săptămânală sau lunară.
 

Acte necesare pentru obținerea vizei de flotant

 

- cerere pentru înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței (se printează față-verso, se completează de solicitant şi se va semna doar în faţa lucrătorului de la ghişeu)

- actul de identitate (original și copie)

- documentul cu care se face dovada adresei de reședință, original și copieNoi DEZVĂLUIRI BOMBĂ despre CONCEDIEREA lui Mihai Petre de la Românii au talent!

- declarația de luare în spațiu a proprietarului, în cazul în care solicitantul nu este și proprietarul imobilului. În situația în care proprietarul nu se poate prezenta la serviciul de evidență a persoanelor, declarația poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediul rural.

Citeşte mai multe despre:   alegeri locale 2020