Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Auto APIA: Piaţa auto, în scădere cu 28,7%, la zece luni / Cresc vânzările de mașini electrice

APIA: Piaţa auto, în scădere cu 28,7%, la zece luni / Cresc vânzările de mașini electrice

Un articol de: Traian Avarvarei - 11 Noi 2020, 16:41
APIA: Piaţa auto, în scădere cu 28,7%, la zece luni / Cresc vânzările de mașini electrice Sursă foto: Facebook / Dacia Auto

Piața auto cunoaște o scădere accentuată, din cauza crizei provocate de pandemia de Covid-19. Potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), în România, vânzările de autovehicule au scăzut cu 28,7% în primele zece luni ale anului, comparativ cu intervalul similar din 2019.


 

APIA: Piaţa auto scade cu 28,7%, la zece luni


 

APIA an ununță o scădere cu 28,7% a vânzărilor de autoturisme în România, în primele 10 luni, comparatic cu 2019. Cu siguranță, scăderea vine pe fondul pandemiei de coronavirus și a crizei financiare declanșate de aceasta.

La nivel sectorial naţional, topul general pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus, în continuare, la zece luni de Dacia - cu 31.814 de unităţi, marcă urmată de Renault - cu 8.712 de unităţi, Volkswagen (8.688), Ford (7.591), Skoda (7.528) şi Hyundai (5.738), precizează Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme.

Potrivit sursei citate, în octombrie, autoturismele (care reprezintă circa 85% din total) au înregistrat un volum de 12.420 de unităţi, cu 17,9% mai mare decât în luna similară din 2019. Evoluţia pe ansamblul primelor zece luni ale anului relevă faptul că autoturismele înregistrează un volum total de 96.047 de unităţi, corespunzător unei scăderi de 27,8% în raport cu perioada similară din anul precedent.


 

 

Clasamentul autoturismelor, în intervalul ianuarie – octombrie, condus de Dacia
 

 

 

Dacia deţine supremaţia, cu 30.196 de unităţi, în clasamentul autoturismelor, în intervalul ianuarie – octombrie. Totuși, acest număr este în scădere cu 26% faţă de datele din 2019.După 9 ani de căsnicie, au găsit un cadou nedesfăcut. Este IREAL ce au descoperit. Totul s-a schimbat din acel moment

Ierarhia continuă cu Skoda, care înregistrează 7.528 de unităţi (-27,9% şi o cotă de 7,8%),Volkswagen - cu 7.424 unităţi (-16,4% şi o cotă de 7,7%), Renault - cu 7.367 de unităţi (-33% şi cotă de 7,7%) şi Hyundai - cu 5.738 de unităţi (-14,4%, cotă de piaţă de 6%).

De asemenea, pe modele, cu cele 14.064 de unităţi înmatriculate, din ianuarie până în octombrie, Dacia Logan este pe primul loc, dar în scădere cu 35,2%, comparativ cu anul trecut, potrivit Agerpres. Clasamentul continuă cu Dacia Sandero (7.419 unităţi, +0,6%), Dacia Duster (7.067, -24,4%), Renault Clio (3.134, -29,4%) şi Skoda Octavia (2.609, -38%).

În funcţie de tipul de combustibil, pe ansamblul întregii perioade analizate, ponderea autoturismelor diesel a crescut uşor, de la 26,3% anul trecut la 26,9%. Autoturismele pe benzină continuă să deţină cea mai mare cotă în piaţă, respectiv de 66,5% din total.

Totodată, autoturismele electrice şi hibride au consemnat, la zece luni, un volum în creştere de 15,1%, în comparaţie cu perioada similară a anului trecut. Pe subcategorii, vânzările de maşini full electrice au crescut cu 54,4% şi cele hibride plug-in cu 19,1%. Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică înregistrează o evoluţie negativă (-3,5%).

Cele mai comercializate modele ecologice în România, în primele zece luni ale anului, au fost: Renault (493 de unităţi), Skoda (365),Volkswagen (283), Hyundai (234) şi BMW (187).

O altă analiză evidenţiază evoluţia autoturismelor cu tracţiune integrală (4x4). Acestea reprezintă 19,8% din totalul achiziţiilor, după primele zece luni ale anului, pe un volum total de 19.061 de unităţi, inferior cu 27,2% celui consemnat în aceeaşi perioadă din 2019.

În privinţa tipului de proprietari, trendul rămâne favorabil persoanelor juridice, care acoperă 54% din totalul achiziţiilor de autoturisme.