Ce preț va avea noua Dacia Spring, primul model electric al companiei

Ce preț va avea noua Dacia Spring, primul model electric al companiei

Grupul Renault dă lovitura pe piața auto din România și din Europa cu mult așteptatul model electric Dacia Spring. Acesta este primul automobil complet electric vândut sub brandul românesc, care ar putea devenit totodată și cel mai accesibil, cu un preţ de sub 20.000 de euro, cel mai probabil de 15-16 mii de euro.

Dacia Spring va fi cel mai accesibil automobil electric de pe piaţa europeană, Renault City K-ZE, modelul electric pe care este bazat Dacia Spring, a fost lansat pe piaţa chineză anul trecut.

Acesta este produs de compania eGT New Energy Automotive, un joint venture deţinut de Nissan şi Dongfeng din care Renault deţine 25%. Aceeaşi companie va produce pentru început şi Dacia Spring. Anul trecut Renault Dongfeng a anunţat că în China compania va vinde numai maşini electrice.

Renault City K-ZE este un crossover de clasă mini, cu o baterie de 26,8 kWh care în China are un preţ de 9.000 de dolari americani după deducerea bonusurilor. Cel mai probabil şi în România datorită bonusului de 10.000 de euro sau cel mult 50% din valoarea maşinii, Dacia Spring va veni cu un preţ de 7-8 mii de euro.

Dacia Spring, primul model 100% electric al gamei, prefigurează o maşină încadrată pe segmentul mini cu 5 uşi şi 4 locuri ce va fi disponibilă din anul 2021, potrivit constructorului auto de la Mioveni.

Noul autoturism afişează atributele recunoscute ale mărcii, respectiv: simplitate, robusteţe şi accesibilitate, iar versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP.

Conform fişei tehnice, Dacia Spring va avea o caroserie de culoare gri închis, cu elemente decorative portocalii fluorescente, protecţii laterale şi de scuturi integrate în barele faţă şi spate.

În acelaşi timp, oficialii de la Dacia susţin că modelul Spring reprezintă o soluţie ideală pentru noile servicii de mobilitate, precum flotele de vehicule în car-sharing, iar versiunea de serie va fi propusă şi pe această piaţă, în care Grupul Renault este deja angajat cu cea mai mare flotă de vehicule în car-sharing din Europa, respectiv 7.800 de unităţi Zoe, Kangoo Z.E. şi Twizy.

Lansarea europeană are loc în condiţiile în care segmentul maşinilor electrice a fost singurul care a crescut în 2020, an în care pandemia a ras cel puţin 30% din piaţa auto. În prima jumătate a anului în Uniunea Europeană s-au livrat circa 220.000 de maşini electrice, în urcare cu 22% faţă de perioada similară din 2019.

Urmăriți B1TV.ro și pe