Consiliul Concurenței, anchetă pe piața service-urilor auto: Suspiciuni de înțelegere pentru stabilirea prețurilor la reparații și piese

Consiliul Concurenței, anchetă pe piața service-urilor auto: Suspiciuni de înțelegere pentru stabilirea prețurilor la reparații și piese
Foto: Pixabay

O anchetă pe piața firmelor care asigură servicii de întreținere și reparare a autovehiculelor a fost declanșată de Consiliul Concurenței, pentru a se verifica posibile înțelegeri între acestea privind stabilirea prețurilor pe piață.

Consiliul Concurenței, anchetă pe piața service-urilor auto

Mai exact, potrivit unui document transmis de profit.ro, ”autoritatea de concurență are în desfășurare o investigație declanșată din oficiu, privind posibile înțelegeri și/sau practici concertate între întreprinderi active în sectorul serviciilor de întreținere și reparare a autovehiculelor prin stabilirea prețurilor, discounturilor și a altor condiții de tranzacționare”.

În caz, Consiliul Concurentei colaborează cu autoritățile competente în domeniul Răspunderii Civile Auto (RCA), cu o atenție specială pentru domeniul și impactul reparațiilor autovehiculelor avariate.

Potrivit altor surse citate de profit.ro, Consiliul ar fi primit, în același timp, și sesizări cu privire la majorăriri semnificative în ultimele luni cu privire la tarifele practicate atât pentru manoperă, cât și pentru piesele de schimb.

ANPC a dat amenzi de 1,4 milioane de lei mai multor service-uri auto

Reamintim că, în perioada 15 iunie – 10 iulie, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a desfășurat mai multe controale la service-urile auto și la cei care comercializează și promovează mașini și piese auto în cadrul showroom-urilor.

În acest context, au fost verificați 766 de operatori economici și s-au găsit abateri la 500 dintre ei. Comisarii ANPC au dat 318 de avertismente şi 309 amenzi contravenţionale în valoare de 1.407.000 lei. De asemenea, au oprit de la comercializare mărfuri neconforme în valoare aproximativă de 49.198 lei.

ANPC a verificat modul în care se respectă prevederile legale privind protecția consumatorilor la service-urile auto și la comercializarea și promovarea autoturismelor și pieselor auto în cadrul spațiilor aferente showroom-urilor.

Eduardt Cozminschi, președintele ANPC, a susținut că Autoritatea supraveghează permanent modul în care operatorii economici își desfășoară activitatea.

„Mă bucur să constat că și cetățeanul ține pasul cu modificările legislative, care privesc aceste drepturi, și este din ce în ce mai informat și mai atent în timpul actului comercial, gradul său de exigență situându-se aproape de cel de dezvoltare a societății. De aceea, îndemn consumatorii să se bizuie în continuare pe noi, pentru că ne vom afla, ca întotdeauna la datorie, în slujba lor”, a mai afirmat Eduardt Cozminschi, președintele Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Urmăriți B1TV.ro și pe