Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Auto ULTIMUL model de DACIA din ISTORIE? Din păcate, ANUNŢUL TRIST a fost făcut: Este vorba despre...

ULTIMUL model de DACIA din ISTORIE? Din păcate, ANUNŢUL TRIST a fost făcut: Este vorba despre...

Un articol de: B1.ro - 07 Oct 2018, 14:05
ULTIMUL model de DACIA din ISTORIE? Din păcate, ANUNŢUL TRIST a fost făcut: Este vorba despre... Auto

Nostalgicii maşinilor Dacia produse înainte de căderea comunismului au fost şocaţi să afle că un singur autovehicul fabricat de uzina de la Mioveni, nemaivăzut în ultimii aproape 30 de ani, a supravieţuit până în zilele noastre şi chiar mai poate fi văzut pe străzile din România.

Este vorba de modelul D Estafette, o dubiţă pentru 8 persoane, salvată de un pasionat al maşinilor de epocă, Levente Dudi, un tânăr ingineric mecanic din Braşov, potrivit Agerpres.

Modelul a ajuns să mai existe într-un singur exemplar în România, în ciuda faptului că înainte de 1990 au fost fabricate 624 de astfel de modele.

"Am căutat ceva vreme. Vreo 3-4 ani am săpat să găsesc una. Am vrut neapărat să am o Dacia mai exotică. Eu aveam deja o Dacia 1100 şi aveam două maşini în vizor, fie Dacia Estafette, fie Dacia 2000. Dacia 2000 mi-a luat-o înainte un coleg de club, el a restaurat deja una şi atunci am rămas cu asta. Asta am cumpărat-o în 2011. Era în Constanţa, a fost oarecum părăsită, iniţial mi-a suflat-o alt coleg de club, după aceea am cumpărat-o de la el", a declarat Levente Dudi.
După ce a cumpărat maşina, Levente a muncit cinci ani la restaurarea ei.

Potrivit proprietarului şi organizatorului raliului de maşini de epocă de la Sibiu, Sorin Itu, această Dacia este unică în România, fiind singura funcţională din toate 642 de exemplare care au circulat înainte de 1990 pe drumurile de la noi. 

Nu doar că este singura Dacia Estafette cu care se mai poate circula, dar din toate care mai există în România, doar aceasta are în interior o băncuţă pe care încap şase oameni. În acte, maşina este prevăzută cu două locuri.

Faptul că este o dubiţă îi face pe mulţi care o văd azi să se gândească că această Dacia era în anii ’70 una care inspira spiritul hippie, semănând oarecum cu mult mai celebrul model de dubiţă Volkswagen, care a făcut istorie în acei ani. 

În anii comunismului a circulat şi o legendă, potrivit căreia Elena Ceauşescu ar fi interzis fabricarea acestui model de Dacia care nu a ajuns niciodată la românii simpli, fiind produsă doar pentru instituţii de stat înainte de 1990.Bărbatul a plecat într-o călătorie de afaceri și i-a cerut soției să îi trimită o fotografie pe WhatsApp. Când s-a uitat mai bine, a văzut un DETALIU care l-a scos din minți. A cerut imediat DIVORȚUL (FOTO)

Dacia unicat de la Braşov a făcut anul trecut 3.000 de kilometri, însă este scoasă din garaj doar la reuniuni ale colecţionarilor de maşini de epocă sau la parade.


 

Citeşte mai multe despre:   Dacia,   D Estafette,   Levente Dudi