Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Auto Designul mașinilor Tesla, de la cel mai spectaculos, la cel mai puțin reușit (GALERIE FOTO)

Designul mașinilor Tesla, de la cel mai spectaculos, la cel mai puțin reușit (GALERIE FOTO)

Un articol de: Andrei Vlad - 22 Iun 2020, 10:00
Designul mașinilor Tesla, de la cel mai spectaculos, la cel mai puțin reușit (GALERIE FOTO) Tesla Cybertruck Auto

Tesla, compania deținută de omul de afaceri sud-african Elon Musk (48 de ani), este lider în topul producătorilor de mașini electrice, la nivel mondial. Inovația în ceea ce privește trendul eco-friendly, dar și designul spectaculos al mașinilor reprezintă principalele atuuri ale producătorului american. 

 

Top design mașini Tesla


La începutul anului 2020, Elon Musk a declarat că Tesla va proiecta o mașină electrică de dimensiuni mici, pentru piața mondială. La jumătatea acestei luni, compania chiar a făcut un anunț prin care invită designerii să depună modele de proiecte pentru noul model.KAUFLAND / LIDL / CARREFOUR / PROFI / MEGA IMAGE / AUCHAN. ANUNŢUL CE AFECTEAZĂ TOŢI CLIENŢII DIN ROMANIA

Cei de la care așteaptă propuneri Musk sunt chinezii, pentru că autovehiculul ar urma să fie proiectat acolo. În acest moment, prețul unei acțiuni la Tesla ajunge la 1.000 de dolari. Astfel, producătorul auto a devenit cel mai valoros din lume, depășind Toyota. La începutul lunii a fost bifată această performanță, după ce în februarie, prețul unei acțiuni era de 900 de dolari. Creșterea fulminantă din această vară se datorează într-o anumită măsură și reușitei SpaceX, prima rachetă privată care a trimis oameni în spațiu. 

 

Noul Roadster

 

Modelul Roadster are un design aerodinamic și are un preț de listă de 40.000 de euro. Cu toate taxele incluse, prețul final sare de 50.000 de euro. Până în 2022 ar urma să se lanseze și noul model, o mașină de viteză, care va atinge 100 km/h în 1.9 secunde. 


Model S

 

Tesla Model S Long Range Pleacă de la peste 70.000 de euro, iar Model S Performance, de la peste 85.000 de euro. Prețul final ajunge undeva la 94.000, respectiv 110.000 de euro. Prețurile pot crește în funcție de alte opțiuni simple, precum vopseaua sau finisajele interioare. 


Model 3

 

Prețul unui model Tesla 3, cel mai ieftin, pleacă de la 40.000 de euro și cu toate taxele incluse, ajunge la minim 50.000, în cazul Standard Range Plus. Pentru Long Range și Performance, prețurile trec de 60.000 de euro și pot sări chiar de 70.000 de euro, cu tot cu taxele de import și TVA. 

 

Semitruck

 

Tesla a promis că până în 2021 va livra primele comenzi. Un astfel de model ajunge până la 200.000 de dolari. 

 

Cybertruck

 

În noiembrie anul trecut, erau deja 250.00 de mașini precomandate. Cu un design unic în lume, va avea un preț de pornire de 40.000 de dolari, iar producția este programată pentru finalul anului 2021. Vor exista de asemenea și versiuni de 50.000 de dolari, respectiv 70.000 de dolari. Cea mai scumpă versiune va avea o autonomie de 805 kilometri. 


Model X


Modelul X Long Range și Performance ajung la un preț de 100.000 de euro, respectiv 115.000 de euro. 

 

Model Y


Model Y se produce la fabrica companiei din California și se are în vedere și producția în Shanghai, respectiv Berlin. Cel mai performant model are o autonomie de 450 de kilometri și costă 55.700 de dolari.  


Ce autonomie au mașinile Tesla

 

Pentru majoritatea mașinilor Tesla, autonomia este de peste 500 de kilometri. Doar în cazul Tesla Model 3 Standard Range Plus este mai mică, de doar 409 km. Pentru Model 3 Long Range și Performance, autonomia este de 560, respectiv 530 km. 

Pentru celelalte modele, precum  X sau S, autonomia este cuprinsă între 485 și 610 kilometri.  

 

De ce sunt mașinile Tesla atât de scumpe în România


Cel mai ieftin model de Tesla costă 40.000 de euro, varianta de bază. La acesta se mai adaugă taxe de transport din SUA în UE (aproximativ 10%) și TVA (19%). Mai mult de atât, la capitolul „costuri inițiale" trebuie luat în calcul și ecobonusul de 10.000 de euro, pe care statul român îl oferă în mod normal cetățenilor, pentru achiziția unei mașini electrice. 

Pentru achiziția unui model Tesla, statul român nu oferă ecobonusul de 10.000 de euro, pentru că producătorul american nu are nicio reprezentanță în țara noastră. Astfel, se explică și lipsa documentației de la AFM. Marca Tesla nu există în România, din punct de vedere birocratic. Nu are showroom, service sau birou de vânzări. În schimb, cererea este mare.

Costurile cu asigurările sunt imprevizibile, iar piesele consumabile reprezintă o altă provocare. Pentru un schimb de plăcuțe de frână de exemplu, un proprietar de Tesla trebuie să se deplaseze la un service autorizat. Cel mai apropiat este în Austria, la Viena și e destul de aglomerat. 

 

Investiții masive la Tesla

 

În prezent, Tesla are o capacitate de producție de aproximativ 150.000 de unități la uzina din China, iar planurile sunt în continuare ambițioase. Elon Musk a declarat că vrea să investească în extinderea fabricii, în ciuda pandemiei de coronavirus. 

De la jumătatea acestui an, capacitatea de producție crește cu 33%, ceea ce înseamnă o producție anuală de 200.000 de unități. În prezent, în China, Tesla produce doar Model 3.

În România, aproape 60% dintre modelele Tesla sunt Model S. Peste 20% reprezintă Model 3 și Model X.

Citeşte mai multe despre:   Tesla,   auto