Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Auto Mașinile diesel, INTERZISE oficial: În ce orașe din Europa șoferii nu mai au voie să circule! Care e situația în București

Mașinile diesel, INTERZISE oficial: În ce orașe din Europa șoferii nu mai au voie să circule! Care e situația în București

Un articol de: B1.ro - 15 Noi 2018, 07:21
Mașinile diesel, INTERZISE oficial: În ce orașe din Europa șoferii nu mai au voie să circule! Care e situația în București Auto

Industria auto germană pare forţată să ia măsuri radicale pentru reducerea poluării, în urma scandalului Dieselgate, legat de trucarea testelor privind emisiile poluante. 
Astfel, Volkswagen, Daimler şi BMW ar putea oferi proprietarilor de vehicule care îndeplinesc standardele privind emisiile Euro 4, precum şi celor care deţin unele modele care îndeplinesc standardele privind emisiile Euro 5, posibilitatea de a-şi schimba automobilele cu unele noi.

Mai mult, producătorii auto ar putea plăti o parte din costurile reconfigurării sistemului hardware, susţin surse citate de Reuters, potrivit Agerpres.
"Problema încă nu este complet rezolvată, dar aceasta este direcţia spre care ne îndreptăm", a declarat una din surse.
Reprezentanţii Daimler, Volkswagen şi BMW nu au dorit să comenteze informaţia.

Olaf Scholz, ministrul german de Finanţe, a avertizat companiile auto că nu trebuie să se bazeze pe sprijinul statului în privinţa actualizării costisitoare a sistemului hardware.
El a apreciat că este de preferat o reconfigurare a sistemului hardware în loc de interzicerea vehiculelor echipate cu motoare diesel, care ar afecta "modul de viaţă a milioane de cetăţeni".

Şi ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, a afirmat că planul său de a lupta împotriva poluării în oraşe, prin reconfigurarea sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel mai vechi, nu implică folosirea banilor plătitorilor de taxe sau a proprietarilor de maşini.

Părerile oficialilor germani privind reducerea poluării cauzate de maşinile pe motorină sunt diferite. În timp ce ministrul Mediului este în favoarea unor costuri de 3.000 de euro per vehicul pentru reconfigurarea sistemului hardware, ministrul Transporturilor doreşte subvenţii pentru proprietarii vehiculelor echipate cu motoare diesel mai vechi care achiziţionează modele noi, mai puţin poluante.

Şi revista germană Spiegel a anunţat, fără a cita sursa informaţiei, că Angela Merkel sprijină propunerea de a se solicita reconfigurarea sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel mai vechi, pentru a reduce poluarea.
Merkel a decis în favoarea unei actualizări obligatorii şi a cerut ministrului Transporturilor să elaboreze un proiect de lege care să permită funcţionarea maşinilor cu norma de poluare Euro 5, pentru a evita restricţiile anunţate deja în unele oraşe din Germania.

Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile sub presiune să găsească metode de a reduce poluarea.

În februarie, un tribunal german a decis că oraşele din Germania pot interzice circulaţia celor mai poluante automobile diesel pe străzile lor. Teama că aceste interdicţii vor fi puse în aplicare a dus la scăderea semnificativă a vânzărilor de autoturisme diesel pe cea mai mare piaţă auto din Europa.
 

Citeşte mai multe despre:   Germania,   BMW,   Daimler,   Volkswagen,   Olaf Scholz,   Andreas Scheuer,   Angela Merkel