Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Auto Mașinile diesel, INTERZISE oficial în marile orașe: Care e situația în România și ce soluții mai au șoferii români

Mașinile diesel, INTERZISE oficial în marile orașe: Care e situația în România și ce soluții mai au șoferii români

Un articol de: B1.ro - 24 Aug 2018, 07:31
Mașinile diesel, INTERZISE oficial în marile orașe: Care e situația în România și ce soluții mai au șoferii români Auto

Scandalul Dieselgate pare să fi grăbit declinul maşinilor diesel. Tot mai multe ţări din Europa au anunţat că vor interzice sau iau în calcul să restricţioneze circulaţia autoturismelor pe motorină, în contextul în care acestea sunt foarte poluante.
Hamburg deja a impus, din 31 mai, o interzicere parțială a mașinilor diesel este. În oraşul german au fost instalate deja aproximativ 100 de semne de circulație care alertează șoferii de noile reguli și care oferă rute alternative. Momentan, nu se știe dacă rezidenții locali vor fi exceptați de la această regulă, scrie playtech.ro.

Industria auto va fi lovită din plin de interzicerea mașinilor care funcționează cu motorină. Mașinile Euro 4 și apoi cele Euro 5 vor fi interzise, iar producătorii vor trebui să facă upgrade-uri de software la mașini, dar și să îmbunătățească sistemele de evacuare, pentru ca şoferii să se mai poată bucura de mașini.

Specialiştii arată că industria auto ar avea de plătit până la 17 miliarde de dolari pentru a oferi soluțiile hardware și software pentru mașinile pe motorină vechi, care poluează. Totuși, pentru orașe ca Hamburg, Munchen sau Stuttgart, unde limitele de oxid de azot stabilite la nivelul UE sunt depășite cu mult, interzicerea acestor mașini poate fi o soluție rapidă pentru problemele de mediu.

Comisia Europeană estimează că peste 400.000 de oameni mor prematur în fiecare an din cauza poluării și a emisiilor de oxid de azot din UE.

Mașinile diesel au fost promovate de guvernele europene de-a lungul deceniilor, în speranța că vor fi reduse emisiile de dioxid de carbon, însă vânzările acestor mașini au intrat în picaj liber. Doar 44% din mașinile noi vândute în Europa de Vest mai sunt pe motorină.


 

Citeşte mai multe despre:   Germania,   Hamburg,   Comisia Europeana