Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Auto Un nou studiu arată cât de 'nocive' sunt maşinile electrice. Coincidenţa face ca el să vină din Germania

Un nou studiu arată cât de 'nocive' sunt maşinile electrice. Coincidenţa face ca el să vină din Germania

Un articol de: Redacția B1.ro - 12 Iun 2019, 17:12
Foto: Tesla Model 3 (sursă foto: hepta.ro) Auto

Maşinile electrice sunt mai poluante decât cele cu motor diesel din cauza procesului de fabricare, dar şi din cauza faptului că energia electrică cu care sunt încărcate este generată într-un mod poluant, relatează Brussels Times, care citează un studiu efectuat de Ifo Institute, unul dintre cele mai mari think-thank-uri din Germania, specializate pe analize economice.

Un prim argument utilizat pentru a susţine acest punct de vedere a fost că producerea bateriilor utilizate pe maşinile electrice este un proces poluant întrucât este folosit cărbunele. Şi că, din acest motiv, producţia maşinilor electrice ar fi cu 11% sau chiar 28% mai poluanta decât cea a automobilelor diesel.

Un alt argument a fost ca însăşi extracţia resurselor necesare producerii bateriilor este un proces poluant. 

Şi în final, cercetătorii care au lucrat la studiu au precizat că însăşi electricitatea cu care maşinile electrice sunt încărcate este produsă într-un mod poluant.

Ca exemplu este oferită o maşină Tesla Model 3, care ar călători aproximativ 15.000 de kilometri pe an, timp de zece ani, şi care în tot acest timp ar polua cu 73-98 de grame de dioxid de carbon per kilometru.

Foto: Mașina electrică chineză Xpeng P7 (sursă foto: hepta.ro)

Coincidenţă sau nu, Germania este şi cel mai mare producător de maşini din Europa şi totodată, unul dintre cei mai mari din lume. De exemplu, doar în 2017, Germania a produs peste 6 milioane de automobile de toate categoriile, potrivit datelor oferite de Asociaţia Producătorilor de Automobile din Europa.

Şi tot în Germania, ponderea maşinilor diesel era în 2017 de 38,7%.

În acelaşi timp, Germania este şi unul dintre statele-membre UE în care mai multe oraşe deja au interzis maşinile diesel mai vechi, oraşe precum Essen, Hamburg, Frankfurt, Stuttgart, Bonn sau Koln.

Acesta nu este primul studiu care doreşte să arate că maşinile electrice sunt, de fapt, mai poluante decât cele diese.

În 2018, un articol publicat de Deutsche Welle arata că, în realitate, maşinile emit tot mai puţine gaze toxice în atmosferă, datorită standardelor de poluare din ce în ce mai restrictive. Şi ca aerul în oraşele noastre nu a fost nicicând mai curat.

 
 
 
Loading...