Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Auto Renault a înregistrat pierderi de 8 miliarde de euro. Compania anunță concedieri masive

Renault a înregistrat pierderi de 8 miliarde de euro. Compania anunță concedieri masive

Un articol de: George Lupu - 19 Feb 2021, 10:16
Renault a înregistrat pierderi de 8 miliarde de euro. Compania anunță concedieri masive foto: theverge.com Auto

Renault a declarat vineri că vânzările aa început să cunoască recuperări în a doua jumătate a anului 2020, în timp ce compania se lansează într-un plan de schimbare, deși pandemia COVID-19 a cauzat producătorului auto francez o pierdere de 8 miliarde de euro (9,68 miliarde de dolari) anul trecut.

 

Pierderi uriașe pentru Renault pe fondul pandemiei

 

Directorul executiv Luca de Meo, care a preluat conducerea în iulie, caută modalități de a spori profitabilitatea și vânzările la Renault, în timp ce promovează reducerile de costuri. El a avertizat vineri că 2021 ar putea fi în continuare dificil, inclusiv din cauza lipsei de cipuri electronice care face ravagii în industria auto, dar a spus că Renault se concentrează pe recuperarea economică, pe măsură ce profitabilitatea crește, scrie Reuters.

„2021 este dificil, având în vedere necunoscutele legate de criza sănătății, precum și de lipsa de aprovizionare cu componente electronice”, a spus De Meo într-un comunicat.

Deficitul de componente electrice ar trebui să atingă un vârf în al doilea trimestru, a adăugat Renault, estimând că ar putea afecta producția sa cu aproximativ 100.000 de vehicule anul acesta.

Grupul avea deja pierderi în 2019, în valoare de 141 de milioane de euro, și a avut un succes puternic în 2020, deoarece producția a scăzut și reprezentanțele au fost închise în timpul blocărilor pentru a combate pandemia, care a lovit și partenerul său japonez Nissan. Analiștii se așteptau la o pierdere de 7,4 miliarde de euro pentru 2020.

Renault a început să crească prețurile la unele modele de mașini, iar profitul operațional al grupului, care a fost negativ pentru 2020 în ansamblu, s-a îmbunătățit în ultimele șase luni ale anului, ajungând la 866 milioane de euro, sau 3,5% din venituri.

Renault va dispune concedieri și își reduce gama de mașini, permițându-i să reducă cheltuielile în domenii precum cercetare și dezvoltare, deoarece se concentrează pe redresarea finanțelor sale.

 Angela Merkel s-a interesat de Simona Halep. Întrebarea surprinzătoare pe care a adresat-o cancelarul Germaniei în Parlamentul European

Planul de restructurare al Renault

 

Renaulution, planul strategic de restructurare al companiei Renault, vine cu noutăți cruciale. Astfel, Dacia devine o marcă independentă de Renault, Lada devine brand global, iar Renault va deveni lider în propulsii electrificate până în 2025.   

Renaulution, planul de restructurare Renault, va conține trei faze: Resurrection (până în 2023 se urmărește reducerea costurilor și creșterea competitivității), Renovation (până în 2025 vor apărea noi linii ce modele electrificate și electrice, care vor crește atractivitatea și profitabilitatea) și Revolution (până în 2025 și după aceea Renault va fi printre primele companii care vor conta pe piața noilor tipuri de mobilitate și tehnologie).

Citeşte mai multe despre:   Renault,   COVID-19