Renault ia în calcul concedieri în masă: Peste 5000 de angajați, trimiși în șomaj iar mai multe uzine ar urma să fie închise

Renault ia în calcul concedieri în masă: Peste 5000 de angajați, trimiși în șomaj iar mai multe uzine ar urma să fie închise
foto: theverge.com

Renault pregătește disponibilizări în masă pentru a compensa pierderile grele pe care le-a suferit pe piața auto. În acest sens un plan care prevede concedierea a 5.000 de persoane la uzinele din Franța, scrie Le Figaro. Renault ar trebui să reducă efectivele cu 10% în Franța până în 2024, compania având în Hexagon 48.000 de angajați.

De asemenea, potrivit presei franceze, se vor face și schimbări la activitatea uzinelor, în ideea de investiții mai mari în mașinile electrice și hibride.

”Dacă ar refuza această transformare, Renault riscă să dispară”, a spuse recent ministrul francez al economiei, Bruno Le Maire.

Deși se speculează că unele uzine din Franța ar urma să fie complet închise, compania Renault a promis că va menține activitățile cu valoare adăugată.

Închiderea de fabrici în Franța nu este dorită de guvernul francez de care depinde ajutoarele de stat pe care compania Renault le dorește, în contextul unui declin al vânzărilor fără precedent.

Anul trecut a fost primul din ultimii 10 cu pierderi pentru Renault, 141 milioane euro, față de profit de peste 3 miliarde euro în 2018. Și cifra de afaceri a scăzut, cu 3,3%, până la 55,5 miliarde euro.

Grupul Renault, pierderi grele în contextul crizei provocată de COVID-19

Criza COVID-19 a agravat pierderile suferite de Grupul Renault. În acest context,Agenţia de evaluare financiară Fitch a retrogradat de curând ratingul Renault pentru datoriile pe termen lung, de la „BBB minus” la „BB plus”, transmite Reuters.

Această evoluție negativă apare în contextul în care specialiștii estimează că pandemia va afecta câştigurile şi fluxul de numerar al Renault în 2020. Vânzările companiei vor fi profund afecatate de încetinirea economiei globale.

Renault a trecut deja printr-o perioadă dificilă cauzată de prăbuşirea fostului director general Carlos Ghosn, implcat în scandaluri de corupție. Acest episod s-a reflectat în performanele financiare slape, în paralel cu cele ale partenerului japonez Nissan.

Guvernul francez se opune planului companiei Renault privind închiderea fabricilor

Guvernul francez se opune planului companiei Renault de a închide uzinele de pe teritoriul francez. Guvernul de la Paris este preocupat în special de menținerea uzinei Flins, din nord-vestul Parisului.

Cotidianul financiar francez Les Echos a raportat că Renault are în vedere închiderea a trei dintre fabricile sale franceze, inclusiv o fabrică de asamblare din Dieppe, și că ar înceta să mai facă mașini în Flins.

Poziția guvernului francez este foarte importantă având în vedere că este cel mai mare acționar și garantează un împrumut bancar de cinci miliarde de euro pentru compania Renault.

Urmăriți B1TV.ro și pe