Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Auto Comisia Europeană: România, în continuare pe ultimul loc din Europa la siguranță rutieră

Comisia Europeană: România, în continuare pe ultimul loc din Europa la siguranță rutieră

Un articol de: Traian Avarvarei - 11 Iun 2020, 18:24
Comisia Europeană: România, în continuare pe ultimul loc din Europa la siguranță rutieră Auto

România se în continuare pe ultimul loc din Europa la siguranță rutieră. Într-un document publicat joi, Comisia Europeană a făcut un bilanț al siguranței rutiere în 2019 care a inclus toate țările membre. Îanul trecut în țara noastră au avut loc 31.146 de accidente cu vătămări corporale, din care au rezultat 41.533 de persoane accidentate. 1.869 dintre acestea și-au pierdut viața. 

 

 KAUFLAND / LIDL / CARREFOUR / PROFI / MEGA IMAGE / AUCHAN. ANUNŢUL CE AFECTEAZĂ TOŢI CLIENŢII DIN ROMANIA

 

România pe ultimul loc la siguranța rutieră, conform celui mai recent studiu Comisie Europene

 

 

Potrivit cifrelor preliminare publicate astăzi, 11 iunie, de Comisia Europeană, numărul persoanelor care și-au pierdut viața pe drumurile din UE în 2019 este mai mic decât cel din anii precedenți. Se estimează că 22 800 de persoane au murit într-un accident rutier anul trecut, cu aproximativ 7 000 de decese mai puțin decât în 2010, adică o scădere de 23 %. În comparație cu 2018, numărul a scăzut cu 2 %. Cu o medie de 51 de decese cauzate de accidente rutiere la 1 milion de locuitori, Europa rămâne, de departe, cea mai sigură regiune din lume în materie de siguranță rutieră.

Deși performanțele statelor membre în materie de siguranță rutieră converg, numărul de decese cauzate de accidente rutiere din țara cu rezultatele cele mai slabe rămâne de patru ori mai mare decât cel din țara cu rezultatele cele mai bune. În 2019, cele mai sigure drumuri au fost cele din Suedia (22 de decese / milion de locuitori) și din Irlanda (29/milion), în timp ce România (96/milion), Bulgaria (89/milion) și Polonia (77/milion) au raportat cele mai ridicate rate ale mortalității. Media UE a fost de 51 de decese la un milion de locuitori.

Nici decese, nici vătămări grave pe drumurile europene până în 2050. Acesta este obiectivul nostru. Ne-am propus să reducem cu 50 % numărul de decese și cu 50 % numărul de vătămări grave până în 2030 și știm că obiectivul nostru poate fi atins. UE a înregistrat în trecut o scădere substanțială a accidentelor rutiere mortale, însă cifrele au stagnat în ultimul timp. În plus, disparitățile dintre țări rămân enorme. Numai printr-o combinație de măsuri legislative, finanțare adecvată, standarde pentru vehicule și infrastructură, digitalizare și schimb de bune practici ne vom putea atinge obiectivul.”, a declarat comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, potrivit europa.eu.

Potrivit Institutului Național de Statistică, în 2019 în România au avut loc 31.146 de accidente cu vătămări corporale, din care au rezultat 41.533 de persoane accidentate. 1.869 dintre acestea și-au pierdut viața. Raportat la 2018, numărul accidentelor cu victime a crescut cu 3,1%, în timp ce numărul persoanelor decedate în urma unui accident rutier a crescut cu doar 0,2%. INS mai arată că numărul accidentelor cu pietoni a scăzut vizibil, cu 3,1%, comparativ cu 2018.

 

 

 

Pentru următorul deceniu, UE și-a propus să reducă numărul de accidente rutiere mortale

 

 

Pentru următorii zece ani, UE a stabilit în cadrul său pentru politica de siguranță rutieră 2021-2030 un nou obiectiv de reducere cu 50 % atât a numărului de decese, cât și, pentru prima dată, a numărului de vătămări grave până în 2030.

Pentru a realiza „Viziunea zero”, autoritățile de la Bruxelles implementează în prezent în UE Sistemul sigur. Acest Sistem sigur prevede vehicule mai sigure, o infrastructură mai sigură, o mai bună utilizare a echipamentelor de protecție, viteze mai reduse și o mai bună îngrijire post-coliziune. În plus, UE va depune eforturi în scopul asigurării unei mai bune aplicări transfrontaliere a sancțiunilor pentru infracțiuni rutiere, al digitalizării permiselor de conducere și al dezvoltării unor noi modalități de a ajuta statele membre cu rezultate relativ slabe în materie de siguranță rutieră.

 

Citeşte mai multe despre:   Comisia Europeana