Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Economic COVID-19. Vânzări record, cu până la 625% mai mari pentru unele categorii de alimente, în prima săptămână de restricții: Românii au cumpărat cantități uriașe de conserve de carne, alcool pur, drojdie și hârtie igienică

COVID-19. Vânzări record, cu până la 625% mai mari pentru unele categorii de alimente, în prima săptămână de restricții: Românii au cumpărat cantități uriașe de conserve de carne, alcool pur, drojdie și hârtie igienică

Un articol de: Traian Avarvarei - 31 Mar 2020, 14:50
COVID-19. Vânzări record, cu până la 625% mai mari pentru unele categorii de alimente, în prima săptămână de restricții: Românii au cumpărat cantități uriașe de conserve de carne, alcool pur, drojdie și hârtie igienică Economic

În perioada 9-15 martie, statisticile arată că românii au golit la propriu rafturile magazinelor. A fost prima săptămână în care s-au anunțat restricții din cauza pandemieid e coronavirus și tot prima săptămână în care școlile au fost închise.

Potrivit datelor monitorizate de RetailZoom, săptămâna aceasta concurează săptămânile de Paște și de Crăciun, când toată lumea se pregătește de sărbători, iar supermarketurile sunt arhipline.

Statistica arată că în perioada menționată s-a înregistrat o creștere generală de 76% față de aceeași săptămână a anului anterior, pentru 183 de categorii alimentare, de îngrijire personală și a casei.

Cele mai multe vânzări au fost în sectorul alimentar, urmat de cel îngrijire personală și sectorul de produse pentru îngrijirea casei.

La unele dintre produse, creșterile au fost uriașe. Spre exemplu, vânzările conservelor de carne au crescut 625%, iar la alcoolul pur cu 418%. În top a fost și drojdia, cu o creștere a vânzărilor de 366%.

 

Concret, cele mai căutate alimente au fost carnea proaspătă, care a înregistrat o creștere a vânzărilor de 77%, uleiul (204%), mezeluri (85%), paste făinoase (335%), pește și fructe de mare (305%), mălai (413%), făină (44%) și ore (426%).

La polul opus, tot cu creșteri, dar mult mai mici, au fost pâinea preambalată (50% creștere a vânzărilor), legume congelate (148%), bere (27%), iaurt (50%), ouă (93%)

La categoria îngrijire personală, românii au cumpărar multă hârtie igienică. La cest produs s-a constatat o creștere de 204% față de aceeași perioadă a anului trecut.

De asemenea, s-au mai cumpărat săpun și gel dezinfectat. Aici, creșterea a fost de 331%.

Șerbețelele umede au fost și ele preferate de români în această perioadă, creșterea cânzărilor fiind de 147%.

Topul celor mai căutate produse de îngrijire persoanlă continuă cu tampoane igienice (137%), pastă de dinți (103%), scutece pentru bebeluși (87%), șampon (82%), beodorante (40%) și periuțe de dinți (52%).

Pentru că specialiștii epidemiologi au transmis că ar fi bine să dezinfectăm și casa pentru a nu contacta Covid-19, conaționalii noștri și-au făcut stocuri după cum urmează: detergenții au înregistrat o creștere de vânzări de 99%, produsele de curîțenie uzuale (222%), soluții pentru curățarea vasului de toaletă (136%), înălbitori (182%), dezinfectanți țesături (340%), prosoape de bucătărie (153%).

Singurele produse care înregistrează descreșteri ale vânzărilor în această săptămână sunt produsele de machiaj, parfumurile și cele de îngrijire a unghiilor.

Amintim că în urmă cu câteva zile, Consiliul Concurenței a recomandat  firmelor o serie de măsuri pentru menținerea echilibrului pieței. Astfel, pentru a reduce riscul de speculă, comercianții pot limita cantitatea de produse vândute unei persoane, iar producătorii își pot stabili prețuri maxime. 

Consiliul Concurenței susține că aceste recomandări se înscriu în Politica comună, adoptată de Comisia Europeană și Autoritățile Naționale de Concurență, privind aplicarea regulilor de concurență în timpul crizei provocate de Coronavirus.

Autoritatea atrage însă atenția că nu trebuie folosită această situație de criză pentru a crește prețurile fără o justificare obiectivă, pentru a face schimb de informații sensibile (prețurile practicate, politica comercială), pentru a exclude concurenți de pe piață sau pentru a abuza de poziția dominantă.

Citeşte mai multe despre:   COVID-19,   coronavirus