Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Economic Dacă îți lansezi o afacere, nu uita de importanța prezenței online

Dacă îți lansezi o afacere, nu uita de importanța prezenței online

Un articol de: B1.ro - 27 Aug 2019, 15:00
Dacă îți lansezi o afacere, nu uita de importanța prezenței online Economic

Orice tip de afacere ai avea în pregătire, trebuie să nu eziți în ceea ce privește utilizarea resurselor din mediul online. Internetul este astăzi în centrul tuturor lucrurilor, sprijinit pe de o parte de dezvoltarea rețelelor, iar pe de alta de ascensiunea dispozitivelor mobile performante și în același timp accesibile ca preț. Internetul este cu adevărat oriunde și oricând și așa ar trebui să fie și afacerea ta în relația cu potențialii clienți.

Îți lansezi o afacere chiar online? Este probabil una dintre cele mai bune idei. Mediul e-commerce merge din creștere în creștere în România și perspectivele sunt excelente și pentru anii care urmează. Astfel, ai potențial imens. Un magazin online va ținti nu doar piața locală, ci națională, regională, europeană sau globală, în funcție de modul în care ai gândit afacerea și de tipul de servicii sau produse pe care le vinzi. Cert este că barierele aproape că nu mai există, ajungi ușor - cu instrumentele de marketing potrivite, desigur - la consumatori de oriunde dorești din punct de vedere geografic.

Magazinele electronice depind 100% de mediul online, deci fiecare detaliu este extrem de relevant. Domeniul web trebuie să fie ales cu grijă, căci este dificil (și foarte costisitor) să fie schimbat când afacerea a devenit deja cunoscută, fiind poarta de intrare în magazin. Un alt aspect de maximă importanță este locul unde iti gazduiesti magazinul online. Un magazin online care se incarca greu nu iti va aduce mari vanzari, deci totul trebuie sa se miste foarte repede. Vezi aici exemple de pachete de hosting și alege doar de la furnizori de top, despre care găsești informații pe internet. Evită să cauți doar cel mai ieftin pachet de găzduire web. Dacă ai un e-shop, atunci ar trebui să iei serios în calcul achiziționarea unui serviciu de tip server dedicat pe zona de găzduire web.

Nu în ultimul rând, website-ul trebuie să arate și să funcționeze impecabil, deci colaborează cu o firmă de programare și web design cu experiență relevantă în mediul e-commerce. Din fericire, găsești o mulțime de specialiști români în acest domeniu, trebuie doar să selectezi atent. Ulterior, totul va depinde de promovare și marketing, de modul în care reușești să atingi publicul țintă.

Despre marketing și promovare online este vorba și în cazul afacerilor care nu sunt magazine online și care nu se bazează de fapt pe internet pentru funcționarea lor. Ca exemple, putem aminti un service auto, o brutărie - patiserie, un magazin alimentar, un coafor, un hotel, un restaurant, un centru spa, un loc de joacă de interior pentru copii etc. În toate aceste cazuri, internetul poate susține însă afacerea și poate face diferența între eșec și succes. Mediul online va atrage clienți noi și va folosi resursele de marketing în cel mai eficient mod. Uită de pliantele din cutiile poștale și de alte metode de promovare cu eficiență scăzută și caută public în special pe internet, pentru ca acolo îl vei găsi cel mai probabil.

Datele statistice arată că nu doar tinerii petrec mult timp online, ci mai toate generațiile devin cucerite de mediul online. Folosind toate resursele pe care le ai la dispoziție pe internet (unele chiar gratuite, iar altele foarte ieftine), poți avea o afacere offline care să prospere cu adevărat.