Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Economic Hârtia igienică, profit triplat pe timp de criză

Hârtia igienică, profit triplat pe timp de criză

Un articol de: - 22 Mar 2011, 15:54
Foto: freakingnews.com Economic

Deși consumul în general a scăzut în România, producătorii de hârtie igienică se bucură de profitul triplat, care continuă să crească, informează site-ul Capital.

Fiind vorba de un produs de necesitate, piața hârtiei igienice pare mai puțin afectată de criză.

Conform Middle East Marketing Research Bureau, România a avut în 2000 un consum de doar 1,5 kg de produse finite din hârtie, iar în 2010, consumul a ajuns la 3,4 kg. Spre deosebire de Austria sau Germania, unde consumul a fost de până la 14 kg pe locuitor, consumul înregistrat în România este foarte mic.

Importurile de hârtie igienico-sanitară, care reprezintă aproximativ 35-40% din totalul pieței de 77 milioane de euro au ajutat la modificarea obiceiului de consum al românilor. Astfel că, hârtia fără tub și de calitatea slabă a fost înlocuită cu hârtia de o mai bună calitate cu rolă care are patru-cinci straturi.

Potrivit Capital, producția internă de hârtie igienică se ridică la circa 45-47 milioane de euro și este împărțită între șase companii.

Din cauza crizei economice profiturile s-au redus, iar în momentul de față toate companiile se luptă pentru investiții.

"Anul 2011 va fi unul cu investiții majore, ale căror efecte benefice vor fi resimțite o parte în semestrul al doilea din 2011, iar o altă parte la finele lui 2012", au declarat reprezentanții Vrancart, citați de sursa preziată.

Pentru că principala problemă a fabricanților este scumpirea accelerată a materiei prime, companiile încep să investească și în rețelele de reciclare.

Producătorii de hârtie igienico-santiară din țară sunt: Comceh Călărași, cu o cotă de piață cca. 35%, Pehart Petrești, cu o cotă de 25%, Vrancart Adjud, cu o cotă de 25%,  Petrocart Piatra Neamț, Monte Bianco Târgoviște, Family Paper București și SCA Hygiene Products.

Citeşte mai multe despre:   criza,   Romania
 
 
 
Loading...