Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Economic Olandezii fac presiuni uriaşe pentru a prelua Portul Constanţa: O ”brigadă” de ”turiști” monitorizează de pe ambarcațiunile personale activitatea din zonă

Olandezii fac presiuni uriaşe pentru a prelua Portul Constanţa: O ”brigadă” de ”turiști” monitorizează de pe ambarcațiunile personale activitatea din zonă

Un articol de: B1.ro - 11 Oct 2018, 12:34
Economic

Olanda face presiuni tot mai puternice pentru a prelua de la statul român controlul asupra Portului Constanţa. Jurnalistul Cătălin Tache arată că după ce premierul olandez Mark Rutte a "umilit-o" pe Viorica Dăncilă, acum şi prim-vicepreşedintele Comisiei Europene, Frans Timmermans, la rândul său olandez, face presiuni puternice asupra autorităţilor române.

"Astfel ca nu trebuie neaparat sa te dai mare adept al ”teoriei conspiratiei” ca sa nu observi strania coincidenta ca, la doar cateva zile dupa ce premierul olandez Mark Rutte a umilit-o public, chiar la Bucuresti, pe Viorica Dancila, transmitandu-i transant ca ”nu pupam Schengen” pana ce nu vom ”colabora in alte domenii”, olandezul Frans Timmermans a pus tunurile pe acelasi guvern nauc de la Bruxelles. Asta in timp ce, dupa cum sustin sursele noastre, deja se fac presiuni internationale tot mai mari pentru a ceda extinderea si modernizarea Portului Constanta in ”latul” unui viitor parteneriat public-privat cu companii de operare portuara olandeze", scrie Cătălin Tache în Naţional.

Acesta mai susţine că ”brigada” de ”turişti” olandezi s-au cazat în apropierea Portului Constanţa şi urmăresc cu foarte mare atenţie toată activitatea. 

"Mai mult decat atat, inca din vara o ”brigada” de ”turisti” olandezi s-au cazat in preajma Portului Constanta, monitorizand de pe ambarcatiunile personale, zi si noapte, activitatea portuara, chiar sub nasul prea timoratelor structuri contrainformative romanesti. Iar tupeul partii olandeze tinde astfel sa devina la fel de ”obraznic” cum a fost si cel al autoritatilor austriece atunci cand ne-au cerut, ca sa nu mai boicoteze intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, PETROM-ul si mare parte a padurilor din nordul tarii. Iar acum, ceva mai ”modesti”, ca sa nu mai blocheze cum o fac de atatia ani de zile intrarea Romaniei in spatiul Schengen, olandezii nu solicita ”decat” Portul Constanta. Pe cand factorii romani de decizie tac, neindraznind sa denunte public, la nivel international,  acest santaj practicat deja la lumina zilei…", scrie Tache.

În acest context amintim că olandezii de la Damen sunt cei care controlează şantierul naval de la Mangalia, cu toate că acţionariatul majoritar este deţinut de statul român. La doar câteva luni după ce au preluat managementul șantierului naval de la Mangalia, olandezii de la grupul Damen au numit la conducere două nume cu greutate din serviciile de informații românești. Este vorba despre Dorin Grosu, vicepreşedintele noii companii Damen Shipyards Mangalia, fost şef al Doi şi-un Sfert şi ofiţer de informaţii al Armatei, și consultantul Dan Dumitru, fost general SIE. (Detalii AICI)

Cei de Damen sunt extrem de interesaţi şi de contractul privind cele patru corvete multifuncționale pentru care Ministerul Apărării va oferi peste un miliard de euro. Rezultatul procedurii de achiziție va fi anunţat pe 26 octombrie. (Detalii AICI)

În plus, Olanda este extrem de interesată şi de legea offshore deoarece a intrat prin compania Mazarine Energy în exploatările din Marea Neagră. (Detalii AICI)

Citeşte mai multe despre:   Olanda,   Constanta
 
 
 
Loading...