Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Economic Războiul giganților tehnologici americani. Cine va pierde de pe urma confruntării Facebook vs Apple

Războiul giganților tehnologici americani. Cine va pierde de pe urma confruntării Facebook vs Apple

Un articol de: George Lupu - 18 Dec 2020, 14:13
Războiul giganților tehnologici americani. Cine va pierde de pe urma confruntării Facebook vs Apple sursa foto: Hepta / Zuma Press / Andre M. Chang Economic

O adevărată confruntare a izbucnit de câteva săptămâni între cei doi giganți tehnologici din SUA, Apple și Facebook, declanșată de lupta pentru controlul confidențilității datelor personale ale utilizatorilor. Măsrul discordiei este reprezentat de noul sistem de operare iOS, care face ca userii să fie informați explicit că Facebook le colectează date și ce fel de date.

 

Cum a  fost declanșat războiul între Facebook și Apple

 

Noua schimbare a declanșat un război în toată regula între cele două companii. Facebook a dat startul miercuri unui atac de PR împotriva Apple, proclamând că viitoarele modificări ale producătorului de iPhone la sistemul său de operare mobil vor afecta capacitatea întreprinderilor mici de a viza publicitatea și capacitatea producătorilor de aplicații de a oferi conținut gratuit.

Facebook va pierde această bătălie, potrivit experților americani, care consideră că reacția companiei lui  Zuckerberg a fost nepotrivită. Nu există nici cea mai mică șansă ca Facebook să câștige. Nu va convinge Apple să se răzgândească și nici nu va convinge autoritățile de reglementare să blocheze schimbarea planificată a Apple.

Este, de asemenea, o mișcare complet contraproductivă pentru Facebook. Utilizatorii nu vor mai percepe drept inofensivă colectarea datelor personale. Mulți văd în această luptă o confruntare între dorința Facebook de a controla datele personale în mod netransparent și dorința Apple de a bloca acest lucru.

Un rezultat direct al acestei bătălii este alertarea publicului asupra politicilor de confidențialitate ale aplicației pe care Apple le cere acum dezvoltatorilor să le afișeze în App Store. Fără această  bătălie, aproape nimeni nu ar fi citit avertismentele de confidențialitate (nimeni nu ar fi citit de fapt cu atenție politicile de confidențialitate); dar acum o mulțime de oameni o fac.

“Acesta este un autogol complet al Facebook, sporind antipatia publicului față de companie”, scrie 9to5mac.com.

Dar Apple poate pierde de asemenea. În primul rând, popularitatea hardware-ului Apple se datorează în mare parte aplicațiilor care rulează pe acesta. Multe aplicații sunt finanțate publicitar și, încurajând clienții să refuze permisiunea pentru urmărirea anunțurilor, dezvoltatorii vor câștiga mult mai puțini bani din aplicațiile lor. Unele aplicații gratuite care sunt viabile astăzi nu vor rămâne așa.A stat în casă cu un coif vechi de 2500 ani, găsit în Siret. Apoi, mascaţii i-au bătut la uşă şi i-au spus ce e coiful, de fapt. A "îngheţat" !

Apple s-ar putea considera acum prea mare ca să-i pese. Clienții săi sunt incredibil de loiali și, pentru majoritatea oamenilor, contează doar aplicațiile mari.

Scandalul va atrage atenția autorităților de reglementare. Apple se confruntă deja cu presiuni antitrust uriașe în întreaga lume și faptul că una dintre cele mai mari companii din lume care vine după tine cu anunțuri de atac va crește enorm presiunea respectivă. Unii consumatori speriați sunt, de asemenea, susceptibili să se plângă reprezentanților lor politici, sporind din nou probabilitatea ca Apple să se supună unor reglementări stricte.

 

Actualizarea iOS, mărul discordiei și declanșarea unei lupte mediatice

 

Apple a oferit primele explicații după ce compania  Facebook a lansat mai multe reclame prin care atacă gigantul tehnologic american împotriva celei mai recente actualizări iOS.

În articolele publicate, miercuri dimineață, în New York Times, Washington Post și Wall Street Journal, Facebook a spus că este împotriva schimbărilor implementate de  Apple pentru că este alături de întreprinderile mici de pretutindeni. Gigantul rețelelor de socializare a susținut, de asemenea, o conferință de presă în care au participat câțiva proprietari de întreprinderi mici, care au declarat că afacerile lor au prosperat deoarece vizează în mod eficient reclame personalizate.

„Nu există nicio modalitate posibilă ca afacerea noastră să fie acolo unde este astăzi fără reclame personalizate”, a spus Monique Wilsondebriano, care este co-proprietară a Charleston Gourmet Burger Co. din Carolina de Sud împreună cu soțul ei Chevalo.

Ea a spus că atunci când și-au început afacerea în 2012, au apelat la reclame online, deoarece nu își permiteau publicitatea la radio sau la televiziune.

În schimb Apple susține că oferă utilizatorilor posibilitatea de a alege. "Credem că aceasta este o chestiune simplă de a-i apăra pe utilizatorii noștri", a declarat compania într-un comunicat miercuri.

În actualizarea iOS 14.3 lansată marți, Apple a introdus o caracteristică numită „Transparență de urmărire a aplicațiilor”. Aceasta etichetează aplicațiile din App Store, spunând utilizatorilor ce date colectează aceste aplicații și dacă sunt utilizate pentru a le urmări pentru publicitate.

 

Replica dată de Facebook

 

În replică Facebook a publicat miercuri reclame în marile ziare americane, atacând actualizarea și acuzând Apple că dăunează întreprinderilor mici, despre care a precizat că se bazează pe publicitatea online direcționată.

Un purtător de cuvânt al Apple a declarat pentru Business Insider că gigantul tehnologic „susține utilizatorii”, în numele cărora se realizează acest update:

„Utilizatorii ar trebui să știe când datele lor sunt colectate și partajate între alte aplicații și site-uri web - și ar trebui să aibă posibilitatea de a permite acest lucru sau nu”, a spus purtătorul de cuvânt.

„Transparența de urmărire a aplicațiilor în iOS 14 nu necesită ca Facebook să își schimbe abordarea în ceea ce privește urmărirea utilizatorilor și crearea de publicitate direcționată, ci pur și simplu le oferă utilizatorilor posibilitatea de a alege”, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Cu alte cuvinte, Facebook poate continua să urmărească utilizatorii din aplicații și site-uri web ca și până acum, transparența urmăririi aplicațiilor în iOS 14 va obliga  însă compania să ceară permisiunea mai întâi ”, a scris CEO-ul Apple pe Twitter.

Pe fondul unui conflict de două luni între doi giganți tehnologici Apple și Facebook pentru modificările planificate pentru regulile confidențialității pentru iOS14, Tim Cook a declarat vineri că FB este binevenită să-și urmărească utilizatorii în aplicații și site-uri web, dar ar trebui să primească permisiunea utilizatorilor mai întâi.

 

Cum răspund reprezentanții Apple

 

CEO-ul Apple a scris: „Credem că utilizatorii ar trebui să aibă posibilitatea de a alege asupra datelor colectate despre aceștia și a modului în care sunt utilizate. Facebook poate continua să urmărească utilizatorii în aplicații și site-uri web ca și până acum, transparența urmăririi aplicațiilor în iOS 14 va cere doar să vă solicite permisiunea mai întâi. "

Tweet-ul lui Tim Cook a apărut după ce Facebook a difuzat reclame pe toată pagina în New York Times, Wall Street Journal și Washington Post, cu titlul „Stăm în fața Apple pentru întreprinderile mici de pretutindeni”, criticând politica de confidențialitate a Apple timp de două zile.

Funcția Apple de urmărire a transparenței în iOS 14.3

Gigantul Apple a lansat cu câteva zile în urmă funcția de Transparență în colectarea datelor a aplicației în iOS 14.3. Cea mai recentă modificare din iOS 14 adaugă etichete de confidențialitate aplicațiilor.

Această funcție va afișa tipul de date pe care o aplicație le va colecta atunci când utilizatorii o descarcă din Apple App Store.

Aceste etichete de confidențialitate conțin detalii de bază despre dacă aplicația vă urmărește și ce date colectează de la utilizator.

Anunțul Facebook a afirmat că noua politică de confidențialitate a Apple limitează capacitatea unei companii de a difuza anunțuri personalizate și de a ajunge la clienții lor în mod eficient.

„Deși limitarea modului în care pot fi folosite anunțurile personalizate are un impact asupra companiilor mai mari ca noi, aceste schimbări vor fi devastatoare pentru întreprinderile mici, adăugându-se la numeroasele provocări cu care se confruntă chiar acum”, a spus Facebook în reclama sa.

Între timp, Apple a respins acuzațiile precizând: „Când urmărirea invazivă este modelul dvs. de afaceri, aveți tendința să nu acceptați transparența și alegerea clienților.”

Citeşte mai multe despre:   Apple,   Facebook,   SUA,   iOS