Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Economic Șase companii care oferă servicii de alimentaţie în Aeroportul Henri Coandă, amendate cu 6,9 milioane lei de Consiliul Concurenței

Șase companii care oferă servicii de alimentaţie în Aeroportul Henri Coandă, amendate cu 6,9 milioane lei de Consiliul Concurenței

Un articol de: George Lupu - 24 Mar 2021, 16:45
Șase companii care oferă servicii de alimentaţie în Aeroportul Henri Coandă, amendate cu 6,9 milioane lei de Consiliul Concurenței sursa foto: pixabay Economic

Șase companii care oferă servicii de alimentaţie publică în Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au fosst amendate cu 6,9 milioane lei (aproximativ 1,4 milioane euro) de Consiliul Concurenţei. Companiile sun acuzate că au fixat prețurile.

Toate cele şase companii implicate au recunoscut fapta anticoncurenţială, beneficiind astfel de reduceri ale amenzilor.

Amenzile au fost aplicate astfel: Dnata Catering SRL: 6.622.401 lei; Food and Beverages Management SRL: 43.558 lei; Trotter Management SRL: 8.010 lei; City Cafe Express SRL: 148.752 lei; RBK Property Management SRL: 104.294 lei; Primero Business Consulting SRL (în prezent, Land of Util Tehnology SRL): 3.994 lei.

"Consiliul Concurenţei a sancţionat cu 6,9 milioane lei (aproximativ 1,4 milioane euro) şase companii care oferă servicii de alimentaţie publică (food & beverage) în incinta Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti pentru fixarea preţurilor", a informat  autoritatea de concurenţă.

Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a încredinţat, în exclusivitate, companiei Dnata Catering gestionarea spaţiilor cu destinaţie pentru alimentaţie publică. La rândul ei, Dnata Catering a încheiat acorduri de subcontractare cu Food & Beverages Managament, cu Trotter şi cu City Cafe Express (ambele din grupul City Grill), precum şi cu Primero Business Consulting (în prezent, Land of Util Tehnology) şi RBK Property Management.

"În urma investigaţiei declanşate din oficiu în iunie 2019, Consiliul Concurenţei a constatat că aceste companii şi-au coordonat politicile comerciale în materie de preţuri, discounturi, promoţii atât prin clauzele contractuale, cât şi printr-o serie de proceduri şi prin modalitatea de derulare a relaţiilor contractuale, astfel încât să îşi alinieze constant preţurile pentru serviciile oferite pasagerilor din aeroport. În acest fel, concurenţa prin preţ a fost restricţionată, iar pasagerii din aeroport nu au avut posibilitatea de a plăti un preţ mai mic decât cel stabilit în comun de toţi cei din piaţă sau de a alege serviciile în funcţie de preţ", a precizat autoritatea de concurenţă.