Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Economic Salariile au scăzut cu 60%, pe fondul pandemiei de coronavirus. Cele mai afectate domenii

Salariile au scăzut cu 60%, pe fondul pandemiei de coronavirus. Cele mai afectate domenii

Un articol de: Catinca Giosanu - 20 Iul 2020, 18:25
Salariile au scăzut cu 60%, pe fondul pandemiei de coronavirus. Cele mai afectate domenii Economic

Turismul, transporturile și domeniul HoReCa au fost grav afectate de criza epidemică declanșată de noul coronavirus de tip SARS-CoV-2. Angajaţii din aviație și automotive au pierdut chiar şi 35% din salariu în luna mai a acestui an faţă de perioada similară din 2019, potrivit Intitutului Național de Statistică (INS).

Analiștii economici prognozează că unda de șoc se va resimți și în alte domenii, dar România va avea o imagine exactă a impactului abia la sfârșitul verii, când este așteptat ca numărul îmbolnăvirilor cu Covid-19 să scadă.

Între timp, analizele indică faptul că peste un milion de angajați din economia autohtonă au intrat în șomaj sau au fost disponibilizați din cauza crizei economice provocată de pandemia de coronavirus.

 

 

Top cele mai afectate domenii

 

 

Transportul aerian a fost printre primele domenii lovite de criza provocată de pandemia de coronavirus. 

Închiderea frontierelor și restricțiile de circulație către statele membre ale Uniunii Europene (UE) au redus mobilitatea persoanelor, pe toate căile – aerian, terestru sau cu feroviar – și prin urmare, efectele negative pentru aceste domenii s-au făcut imediat resimțite.A adormit pe plaja din Costinești, lângă Obelisc. Când s-a trezit, turistul a avut parte de cea mai neplăcută surpriză

De exemplu, Alexandru Niculescu este însoţitor de bord şi, pentru că nu a mai avut lucrat din lipsa curselor aeriene, venitul salarial i-a scăzut cu aproximativ 60% faţă de anul precedent, mai ales că nu a mai beneficiat de diurne.

„Venitul unui însoţitor de bord este de aproximativ 1.400 de lei în cazul şomajului tehnic şi în jur de 2.300 de lei în cazul în care jumătate de lună se munceşte, în actualele condiţii, adică efectuând 3-4 curse”, a mărturisit bărbatul.

 

 

Coronavirus. Efecte în lanț

 

 

Potrivit unui studiu al Consiliului Național pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (CNIMM), printre principalele efecte pe care le simt antreprenorii ca urmare a pandemiei de coronavirus sunt:

-scăderea vânzărilor

-suspendarea temporară a activităţii

-disponibilizări

-restrângerea activității

-întârzieri la plata furnizorilor

- închiderea unor firme

Și cei care activează în domeniul HoReCa au înregistrat mari pierderi în contextul primului val de infecție cu coronavirus Covid-19, mai ales că hotelurile și restaurantele au fost închise temporar, conform decretului prezidențial care a instituit starea de urgență pe teritoriul României. Nici acum lucrurile nu merg prea bine pentru patronii de restaurante și baruri, având în vedere că în momentul de față nu se pot organiza evenimente precum nunți, botezuri, cununii, parastase sau zile onomastice cu un număr mare de participanți, din cauza restricțiilor care interzic adunările mai mari de 50 de persoane. 

De asemenea, transportul rutier de mărfuri s-a confruntat cu ceva dificultăți de funcționare.

La debutul pandemiei de coronavirus, Uniunea Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a emis un avertisment cu privire la măsura de autoizolare a șoferilor profesioniști care ar fi putut duce, în cinci zile, la lipsa de alimente în magazine.

„Țineți deschise finanțele, energia și transporturile! Țineți deschise sectoarele care dacă sunt afectate produc imediat efecte catastrofale! Blocarea transporturilor rutiere de mărfuri va crea efecte imediate și catastrofale iremediabile prin oprirea producției și comerțului”, este semnalul de alarmă transmis, în urmă cu ceva timp, de UNTRR.

În urmă cu două săptămâni, compania UNTRR a solicitat membrilor Parlamentului European (PE) să respingă pachetul de mobilitate la votul final, având ca miză supraviețuirea transportatorilor români și viitorul întregii industrii de transport rutier europene. 

Citeşte mai multe despre:   Coronavirus