Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Economic Se redeschid mall-urile, dar numărul de vizitatori ar putea să revină la normal abia din decembrie. Investiții enorme făcute de centrele comerciale în vederea redeschiderii

Se redeschid mall-urile, dar numărul de vizitatori ar putea să revină la normal abia din decembrie. Investiții enorme făcute de centrele comerciale în vederea redeschiderii

Un articol de: Andreea Bodolea - 11 Iun 2020, 16:58
Se redeschid mall-urile, dar numărul de vizitatori ar putea să revină la normal abia din decembrie. Investiții enorme făcute de centrele comerciale în vederea redeschiderii Economic

Marile centre comerciale își așteaptă cu nerăbdare clienții și  s-au pregătit pentru redeschiderea din 15 iunie. Investițiile pe care le-au făcut pentru a putea îndeplini criteriile prevăzute în lege, cu privire la combaterea răspândirii noului coronavirus, au fost de peste jumătate de milion de euro. Numărul de vizitatori ar putea reveni la normal, însă, abia în luna decembrie, astfel că recuperarea pagubelor va dura luni sau chiar ani de zile.

 

 KAUFLAND / LIDL / CARREFOUR / PROFI / MEGA IMAGE / AUCHAN. ANUNŢUL CE AFECTEAZĂ TOŢI CLIENŢII DIN ROMANIA

Mall-urile se vor redeschide

 

 

”Centrele comerciale finalizează în aceste zile pregătirile pentru redeschidere, începând din 15 iunie, aşa încât să asigure respectarea măsurilor de siguranţă şi de distanţare socială care sunt în continuare necesare pentru prevenirea răspândirii coronavirusului. În total, investiţiile pentru toate echipamentele, consumabilele şi personalul necesar aplicării acestor măsuri depăşesc jumătate de milion de euro în cazul marilor centre comerciale”, afirmă consultanţii Colliers International.

Închiderea centrelor comerciale a a fost o lovitură uriașă pentru chiriaşii din retail care au trebuit să-şi revizuiască aşteptările privind cifra de afaceri estimată pentru acest an, 45% aşteaptându-se la o scădere de peste 30%, iar 39% la o scădere de până la 30%, după cum a arătat un studiu efectuat în martie de divizia retail a Colliers International în rândul a 84 de chiriaşi şi 21 de proprietari din sectorul de retail din România. Retailerii de produse nealimentare au fost printre cei mai afectaţi de măsurile luate în timpul stării de urgenţă pentru prevenirea răspândirii pandemiei cu noul coronavirus, scrie a1.ro.

Cumpărătorii îşi vor relua gradual obiceiurile de dinainte de pandemie, iar traficul din centrele comerciale ar putea reveni la viață  în sezonul sărbătorilor de Crăciun, adică în perioada cadourilor atunci când vânzările vor exploda.

”Chiriaşii mizează însă pe lunile de vară pentru a începe să recupereze din pierderile acumulate în perioada în care magazinele au fost închise, chiar şi în contextul unui număr de vizitatori estimat la jumătate faţă de o perioadă obişnuită. Traficul este aşteptat să crească în perioada următoare şi ar putea reveni la normal din decembrie”, afirmă consultanţii.

În Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timiş, traficul pedestru în aceste zone era la începutul lunii iunie cu aproximativ 30-40% sub media normală a acestei perioade, faţă de valori cu 80% sub nivelul normal cu doar câteva luni în urmă, iar în ţările care au relaxat mai devreme restricţiile, cifrele arată ceva mai bine şi oferă speranţe că îmbunătăţirea treptată va continua şi în perioada următoare.

 

 

Românii pot merge în magazine ca în vremurile bune, după 15 iunie

 

 

„Redeschiderea centrelor comerciale începând din 15 iunie este privită cu optimism de proprietarii şi chiriaşii centrelor comerciale, care se aşteaptă să înceapă astfel să-şi revină după perioada de inactivitate, chiar dacă într-un ritm nu foarte accelerat, având în vedere că vizitatorii îşi vor relua treptat obiceiurile de dinainte de pandemie. Pentru siguranţa cumpărătorilor, mall-urile şi galeriile comerciale au luat în această perioadă toate măsurile de siguranţă necesare şi au stabilit proceduri clare pentru dezinfectarea zonelor comune şi pentru asigurarea distanţării sociale, iar mulţi retaileri vor veni totodată cu măsuri suplimentare în spaţiile proprii”, spune Simina Niculiţă, partner & head of retail agency la Colliers International.

Colliers International Group Inc. este unul dintre liderii globali în domeniul consultanţei imobiliare şi al managementului investiţiilor. Cu operaţiuni în 68 de ţări, cei peste 15.000 de specialişti oferă consultanţă şi servicii de specialitate pentru a maximiza valoarea proprietăţii pentru chiriaşi, proprietari şi investitori.

Citeşte mai multe despre:   Bucureşti