Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Economic #StopHateforProfit: Câți bani pierde Facebook în urma boicotului marilor firme

#StopHateforProfit: Câți bani pierde Facebook în urma boicotului marilor firme

Un articol de: George Lupu - 02 Iul 2020, 14:17
#StopHateforProfit: Câți bani pierde Facebook în urma boicotului marilor firme Economic

Zile negre pentru Facebook care rămâne fără reclame pe zi ce trece. Tot mai multe companii se alătură boicotului menit să „pedepsească” reţeaua de socializare din cauza conținutului care îndeamnă la ură și violență. Peste 500 de companii care aveau, în mod obișnuit, reclame pe Facebook au decis să renunțe temporar sau complet la promovarea de pe rețeaua socială nedorind să mai fie asociate cu un conținut nepotrivit. Care va fi impactul financiar asupra Facebook?

 

#StopHateforProfit

 

Firmele s-au „unit” sub mișcarea cunoscută sub numele de #StopHateforProfit care vizeză în primul rând, incitarea la ură, în special pe motive rasiale. Acţiunea vine în contextul protestelor împotriva rasismului sistemic care au pornit în lume după ce polițistul din Minneapolis l-a ucis pe George Floyd prin asfixiere, cu genunchiul pe gât.

În ciuda boicotului  se pare că situaţia financiară a gigantului social media nu va fi influenţată foarte mult. Inițial, acțiunile companiei au scăzut cu aproximativ 8%, dar impactul nu a fost nici pe departe proporţional cu lista în continuă  creştere a celor ce şi-au retras reclamele. Potrivit lui Rohit Kulkarni, analist pentru MKM Partners, compania ar urma să piardă doar aproximativ 5% din venituri în acest context, scrie CNN.


Cât poate rezista Facebook fără reclame

 

Potrivit unui scenariu în care compania pierde afacerile cu primii 100 de agenți de publicitate care afișau reclame pe platforma lui Mark Zuckerberg, se va atinge o pierdere de aproximativ un miliard de dolari pe lună, estimează Brian Nowak, analist în cadrul Morgan Stanley.

Continuând scenariul sumbru, dacă boicotul publicitar durează doar o lună, analiștii Citi spun că impactul asupra acțiunilor Facebook ar urma să fie de doar un dolar per acțiune.

Pe termen lung însă, dacă Facebook nu va reuşi să convingă companiile de bunele sale intenţii, iar boicotul va continua, impactul asupra acțiunilor sale ar fi de 17 dolari per acțiune.

Nu mai departe de vineri, Mark Zuckerberg le-a spus angajaţilor săi: "Presupunerea mea este că advertiserii vor reveni pe platformă destul de repede" notează site-ul The Information.A fugit la mare, la Mamaia, deşi părinţii n-o lăsau. Le-a trimis o poză de acolo, dar şoc: au văzut cum arată de la talie în jos