Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Economic Transportatorii avertizează: Industria de reparații auto este în imposibilitatea de a mai plăti taxele și impozitele / Scrisoare deschisă adresată premierului, ministrului Finanțelor și președintelui ANAF

Transportatorii avertizează: Industria de reparații auto este în imposibilitatea de a mai plăti taxele și impozitele / Scrisoare deschisă adresată premierului, ministrului Finanțelor și președintelui ANAF

Un articol de: Ramona Zaharia - 27 Oct 2020, 14:42
Transportatorii avertizează: Industria de reparații auto este în imposibilitatea de a mai plăti taxele și impozitele / Scrisoare deschisă adresată premierului, ministrului Finanțelor și președintelui ANAF Foto: pixabay.com Economic

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) atrage atenția asupra faptului că industria de reparații auto nu mai poate achita taxele și impozitele, începând din luna noiembrie, din neplății despăgubirilor de către două societăți de asigurări care dețin 75% din piața RCA din România. Reprezentanții COTAR au adresat premierului, ministrului Finanțelor Publice și președintelui ANAF o scrisoare deschisă prin care îi informează cu privire la iminența blocajului financiar și cer ca instituțiile statului să nu rămână pasive față de această situație. În lipsa unor măsuri urgente, vor exista ”consecințe social-economice catastrofale, care vor include falimentul a mii de societăți și creșterea alarmantă a șomajului, lipsind bugetul de stat și economia națională de contribuțiile unui important sector de activitate”, atrag atenția reprezentanții COTAR.

”Anul 2020 a reprezentat un an foarte dificil pentru multe industrii din România, afectate de restricțiile cauzate de pandemia cu Covid – 19, iar industria de reparații auto face parte din categoria celor grav afectate de pandemie.

Cu toate acestea, așa cum există anumite industrii și activități care prosperă în timpul razboaielor sau pandemiilor, avem și în România un domeniu de activitate care a înregistrat cele mai bune rezultate financiare din ultimii 30 de ani, aceasta fiind piața de asigurări.

După cum știți, piața de asigurări din România este dominată de asigurările auto (RCA și CASCO), celelalte linii de asigurări reprezentând un procent redus din piața de asigurări, întrucât majoritatea românilor nu au încredere nici în firmele de asigurări și nici în instituția de supraveghere financiară”, se arată în scrisoatrea deschisă.

În condițiile reducerii cu 72% a numărului de accidente de circulație în perioada stării de urgență, precum și a scăderii numărului acestora în timpul lunilor de vară (cu 43% față de aceeași perioadă din 2019), s-a redus, implicit și numărului dosarelor de daună care trebuiau achitate de către societățile de asigurări.

Astfel, precizează reprezentanții COTAR, s-a constatat o îmbunătățire vizibilă a profitabilității firmelor de asigurări în primele 6 luni ale acestui an, care și-au onorat din ce în ce mai greu obligațiile de despăgubire.

Potrivit sursei citate, situația a fost recunoscută inclusive de Autoritatea de Supraveghere Financiară, care a înregistrat un număr record de petiții.

„În semestrul I al anului 2020, în cadrul Direcției Relații cu Publicul, Petiții și Educație Financiară s-a înregistrat un număr total de 21.861 petiții și informări de neconformitate, în creștere cu 114,85% față de numărul total înregistrat în semestrul I al anului 2019”, se arată în raportul „Analiza petițiilor și informărilor de neconformitate S1 2020”.

”Asta înseamnă că, în ciuda rezultatelor financiare pozitive evidente înregistrate de piața de asigurări din România, a crescut semnificativ numărul de abuzuri ale societăților de asigurări. Neplata despăgubirilor este sportul național al anului 2020 pentru unele firme de asigurări din România care detin peste 75% din cota de piata RCA, iar situația este în continuare neschimbată, în această piață”, precizează COTAR.LOVITURĂ pentru Pro TV! Încă o vedetă are COVID-19

„Lipsa de supraveghere din partea Consiliului Concurenței a condus la o anomalie gravă și unică în spațiul european: în piața de asigurări RCA din România există două firme de asigurări care au acaparat 75% din piața RCA și care nu achită daunele, în condițiile legii. Cele două companii de asigurări înregistrează 90% din totalul reclamațiilor înregistrate de Autoritatea de Supraveghere Financiară în primele 6 luni ale acestui an. Problemele păgubiților RCA au devenit problemele industriei de reparații auto, care nu își mai încasează costul reparațiilor. Când știi că peste 21.000 de păgubiți nu își primesc despăgubirea în primele 6 luni ale acestui an, e clar că există o gravă problemă, în piața de asigurări”, a declarat, în acest context, Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

Totodată, reprezentanții COTAR precizează că, potrivit unor discuții purtate cu colegi de breaslă din Germania, în această țară ”în rarele situații în care o societate de asigurări (…) întârzie plata sau achită parțial despăgubirea în acea țară, aceștia se adresează instituției echivalente ANAF din Germania, instituția se implică, unitatea service își încasează despăgubirea, iar din sumele încasate reușește să își achite taxele și impozitele către stat”.

Astfel, COTAR cere statului român să se implice în mod direct și activ în colectarea taxelor și impozitelor neachitate de către societățile de asigurări rău-platnice, avertizând că, dacă acest lucru nu se va întâmpla, consecințele pentru economia națională vor fi extrem de grave.

”Daca statul român va rămâne pasiv față de problemele semnalate acest lucru va produce, într-un timp foarte scurt consecințe devastatoare pentru economia națională: mii de unități reparatoare vor intra în faliment și nu vor mai achita niciun fel de taxe, numărul de șomeri din România va crește considerabil, în timp ce banii colectați de asigurători în România, și care ar fi trebuit să acopere despăgubire pentru riscurile asigurate, vor fi scoși din România de către societatile de asigurări, în baza dosarului prețurilor de transfer”, mai precizează reprezentanții Confederației.

În același timp, ei cer demararea unei investigații ”cu privire la motivul pentru care Consiliul Concurentei nu a considerat a fi problematic faptul ca 2 societăți de asigurări să dețină o cotă de piață de peste 75%”.

 

 

 

 

 

 

 

Citeşte mai multe despre:   COTAR,   ANAF,   Ministerul Finantelor