Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Economic Pașii de urmat pentru a beneficia de șomaj tehnic. Explicațiile Ministrului Muncii / Impactul bugetar estimat - 4 miliarde (VIDEO)

Pașii de urmat pentru a beneficia de șomaj tehnic. Explicațiile Ministrului Muncii / Impactul bugetar estimat - 4 miliarde (VIDEO)

Un articol de: Elena Anghelina - 03 Apr 2020, 01:44
Pașii de urmat pentru a beneficia de șomaj tehnic. Explicațiile Ministrului Muncii / Impactul bugetar estimat - 4 miliarde (VIDEO) Foto: Inquam Photos / Octav Ganea Economic

Ministrul Muncii a explicat, într-o intervenție pentru B1 TV, procedura pe care firmele afectate de criza COVID-19 trebuie să o urmeze, astfel încât angajații lor să beneficieze de șomajul tehnic. Violeta Alexandru a mai susținut că legislația prevede un termen de maximum 15 zile pentru ca autoritățile să proceseze cererile. Aceasta a mai precizat, totodată, că efortul bugetar estimat este de 4 miliarde de lei, dar are convingerea că va primi sprijinul premierului și al ministrului de Finanțe, dacă va fi necesară o suplementare.

 

Pașii de urmat pentru a beneficia de șomaj tehnic

 

Întrebată de moderatorul Silviu Mănăstire care este procedura pe care companiile trebuie să o urmeze, ministrul Muncii a răspuns: „Companiile private pot accesa fondurile guvernamentale în următoarele condiții: au înscris angajații pentru care solicită aceste fonduri în Registrul Electronic de Evidență a Salariaților, ca intrând în șomaj tehnic, trebuie să completeze o simplă cerere, respectiv o declarație pe proprie răspundere că datele prezentate sunt conforme cu realitatea. Aceste declarații se depun online la Agențiile Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, din județele în care aceste companii au sediile sociale, urmând să fie procesate de colegii mei în cel mai scurt timp. Legislația dă un termen de 15 zile, dar facem toate eforturile să le procesăm cât mai repede, în condițiile în care sunt complete”.

Alexandru a insistat că datele prezentate trebuie să fie aferente perioadei decretului privind starea de urgență, semnat de președintele țării, și conforme cu realitatea. A mai spus, totodată, că acum nu se vor verifica informațiile, dar după ce economia își revine, aceste controale se vor face prin sondaj, dat fiind că este vorba despre bani publici.

„O a doua categorie de firme, care se va adresa Agențiilor Județene pentru Plăți și Inspecție Socială, e compusă din cei care lucrează în alte forme de muncă decât contractele individuale de muncă: PFA, întreprinderi individuale, de familie, comtracte de activitate sportivă. E nevoie de aceleași două documente, o cerere și o declarație pe proprie răspundere”, a continuat ministrul Muncii.

Aceasta a insistat că toate documentele se trimit online.

Video will appear shortly. Please disable your ad blocker if you have one.

 

Cum sunt distribuiți banii 

 

Angajatul aflat în șomaj tehnic va primi 75% din salariul său, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut.

În cazul angajatorilor ce au salariați cu contracte individuale de muncă, banii se trimit brut, deci cu tot cu contribuțiile pe care angajatorul trebuie să le plătească pentru angajați. În cazul PFA-urilor, „cel care conduce depune documentele, iar fondurile se trimit în contul persoanei juridice care e reprezentată de persoana fizică autorizată”, a mai explicat Violeta Alexandru.

Cei care lucrează pe contracte pe drepturi de autor primesc ei înșiși banii, iar sportivii vor beneficia de sume prin intermediul cluburilor la care activează.

 

Impactul bugetar - 4 miliarde de lei

 

„Am făcut o estimare bugetară pentru un milion de entități care cer fonduri, cu o estimare de 4 miliarde de lei, pe perioada decretului. Am toată convingerea că, dacă va fi nevoie, voi primi sprijinul necesar... Ne gândim și la alte măsuri în sprijinul companiilor care fac eforturi foarte mari pentru a-și continua activitatea, dar cele despre care discutăm acum se adresează entităților care sunt afectate. Cadrul legal e foarte clar, nu e vorba de un PFA care s-a înregistrat ieri pentru accesare de fonduri, e vorba de cele care fac dovada că sunt afectate de epidemie”, a mai declarat Violeta Alexandru, pentru B1 TV.
 

Citeşte mai multe despre:   Ministerul Muncii,   Violeta Alexandru,   AJOFM,   AJPIS