Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Alexandru Rafila: Școala trebuie să înceapă. Știm de această problemă de cel puțin trei luni, nu cred că a fost o surpriză pentru nimeni. A fost destul timp să organizăm activitatea

Alexandru Rafila: Școala trebuie să înceapă. Știm de această problemă de cel puțin trei luni, nu cred că a fost o surpriză pentru nimeni. A fost destul timp să organizăm activitatea

Un articol de: Mirela Ionela Achim - 07 Sep 2020, 22:50
Alexandru Rafila: Școala trebuie să înceapă. Știm de această problemă de cel puțin trei luni, nu cred că a fost o surpriză pentru nimeni. A fost destul timp să organizăm activitatea Foto: 360medical.ro Eveniment

Profesorul Alexandru Rafila, președintele Societății Române de Microbiologie, a declarat, luni, că școala trebuie să înceapă, mai ales că autoritățile au avut suficient timp la dispoziție să se pregătească. Acesta a explicat de ce decizia privind modul în care se reia activitatea în clase trebuie stabilită la nivel de unitate de învățământ, nu la nivel de localitate. 

 

Alexandru Rafila insistă: Școala trebuie să înceapă

 

„Cred că școala trebuie să înceapă. Noi știm de această problemă de cel puțin trei luni. Cred că a fost destul timp să organizăm activitatea. Nu știu dacă suntem pregătiți, dar bănuiesc că timp de trei luni s-au făcut eforturi de către Ministerul Sănătății să coordoneze toată activitatea asta de pregătire a școlilor. Nu cred că a fost o surpriză pentru nimeni.

Eu știu școli care s-au pregătit, care au făcut eforturi deosebite, iar administratorii lor și autoritățile locale au organizat bine activitatea. Altele poate mai puțin bine. Școala trebuie să înceapă”, a declarat Alexandru Rafila, pentru TVR 1.

 

Rafila explică de ce fiecare școală trebuie să decidă pentru ea cum își reia activitatea

 

Profesorul a explicat apoi că este indicat ca fiecare școală în parte să stabilească pentru ea cum își reia activitatea. Asta indiferent de scenariul verde, galben sau roșu în care a fost plasată localitatea de care aparține. 

„Cele trei scenarii trebuie analizate pentru fiecare școală. Și OMS recomandă o analiză pentru fiecare școală. În primul rând, e indicatorul epidemiologic legat de numărul de cazuri din ultimele 14 zile, raportat la 1.000 de locuitori. El poate fi interpretat diferit. Una e în București și alta e într-o localiate cu 5.000 de locuitori. Aceasta din urmă, dacă are 15 cazuri de infecție, înseamnă că depășește numărul de trei cazuri incidență cumulată în 14 zile. VREME EXTREMĂ în România! A început să ningă abundent

Al doilea element ține de numărul de elevi din clasă. În Bucuresti sunt clase și de 36 de elevi la care scenariul galben e perfect aplicabil: jumătate vin la școală, cealaltă jumătate lucrează online de acasă. În mediul rural sunt clase mici: o clasă cu 12 elevi poate asigura distanțarea.

Deci aceste lucruri trebuie analizate la nivelul fiecărei școli și fiecărei localități, indiferent de harta verde, roșie sau galbenă”, a explicat profesorul Alexandru Rafila.

 

Scenariile de începere a anului școlar:

  • Scenariul verde: Toți elevii vor veni în clase
  • Scenariul galben: Vor reveni fizic la ore toți preșcolarii, elevii claselor primare și cei din clasele a VIII-a și a XII-a. În schimb, elevii din celelalte clase de gimnaziu și liceu vor fi împărțiți: jumătate vor veni la școală, jumătate vor sta acasă și vor asista la lecții online. La una - două săptămâni, se va face rotația între cele două categorii.
  • Scenariul roșu: Toți elevii vor rămâne acasă. Lecțiile se vor preda online