Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Aproape jumătate dintre elevii din clasele a VIII-a și a XII-a au făcut meditații în perioada în care școlile au fost închise. Ce spune un raport al Ministerului Educației

Aproape jumătate dintre elevii din clasele a VIII-a și a XII-a au făcut meditații în perioada în care școlile au fost închise. Ce spune un raport al Ministerului Educației

Un articol de: Maria Zărnescu - 08 Sep 2020, 10:27
 Aproape jumătate dintre elevii din clasele a VIII-a și a XII-a au făcut meditații în perioada în care școlile au fost închise. Ce spune un raport al Ministerului Educației Eveniment

Potrivit raportului de cercetare „Învățarea la distanță”, făcut de către unitatea de cercetare din Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație din subordinea Ministerului Educației, aproape jumătate dintre elevii din clasele a VIII-a și a XII-a care au susținut anul acesta examenul de Bacalaureat și Evaluarea Națională, au participat la meditații cât timp au fost închise școlile.

Meditațiile la una sau chiar mai multe materii au fost activități frecvente în timpul acestei perioade. „Meditațiile sau pregătirea suplimentară la una sau mai multe discipline au fost activități frecvente în această perioadă, pentru aproximativ 22% dintre elevii respondenți, 6% dintre aceștia afirmând că desfășoară zilnic pregătire suplimentară, iar 16%, de 2-3 ori pe săptămână”, se arată în raportul citat de către Edupedu.ro.

 

Elevii din anii finali au participat în număr mai mare la meditații

 

În cazul elevilor care au susținut examenele de final de ciclu, fie pentru clasa a VIII-a fie pentru clasa a XII-a, prezența la meditații a fost mai mare. Potrivit sursei citate, raportul arată că pentru acești elevi au existat „rate duble sau mai mari, față de media tuturor elevilor, atât în ceea ce privește participarea zilnică, cât și cea de 2-3 ori pe săptămână, la meditații sau pregătire suplimentară”.

Potrivit studiului, 47% dintre elevii de clasa a VIII-a și 42% dintre elevii ce au dat anul acesta examenul de Bacalaureat au făcut meditații, cât timp școlile au fost închise.

Totodată, cercetarea arată și faptul că „Aproximativ 40% dintre elevii din clasele terminale intervievați nu au desfășurat însă deloc pregătire suplimentară pentru examenele pe care le-au susținut în această vară”.

 

Doar pentru 23% dintre elevii părinții s-au implicat în mod constant în activitățile pentru școală

 A văzut pe stradă un cerșetor cu un munte de bani în față. S-a apropiat de el și nu i-a venit să creadă când a aflat cine este

Raportul „Învățarea la distanță”, făcut de către unitatea de cercetare din Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație din subordinea Ministerului Educației mai precizează și faptul că doar 23% dintre părinți au fost implicați în activitățile școlare ale elevilor, pe durata stării de urgență.

„Deși starea de urgență a prilejuit extinderea timpului petrecut de elevi în familie, implicarea părinților sau a altor membri ai familiei în activitățile pentru școală a fost constantă (zilnică sau de 2-3 ori pe săptămână) doar pentru aproximativ 23% dintre elevi”, informează sursa citată mai sus.

 

Anul școlar 2020 – 2021 începe la data de 14 septembrie

 

După ce cursurile au fost ținute online în ultimele luni din semestrul al doilea, elevii ar urma să revină în sălile de clasă la data de 14 septembrie, în funcție de scenariul în care se încadrează fiecare localitate. Criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

„Fiecare unitate şcolară va decide și îşi va adapta scenariul la indicaţia DSP-urilor, inspectoratelor şcolare judeţene şi comitetelor pentru situaţii de urgenţă. Susținem necesitatea începerii activității în unitățile de învățământ și, atât Ministerul Sănătății, cât și direcțiile de sănătate publică și INSP sprijinim  demersurile pentru demararea noului an școlar în condiții de siguranță epidemiologică”, a declarat Nelu Tătaru, ministrul Sănătății.

Pentru reluarea cursurilor în anul școlar 2020 – 2021 au fost impuse trei scenarii, astfel:

Scenariul 1 – Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;

Scenariul 2 – Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie şi Revenirea parţială (prin rotaţie de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;

Scenariul 3 – Participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.