Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Autostrada Lugoj-Deva nu este gata nici în august, în ciuda promisiunilor. Ultimii 22 de kilometri nu pot fi deschiși circulației, deși au fost recepționați

Autostrada Lugoj-Deva nu este gata nici în august, în ciuda promisiunilor. Ultimii 22 de kilometri nu pot fi deschiși circulației, deși au fost recepționați

Un articol de: Vladimir Ionescu - 13 Aug 2019, 10:39
Autostrada Lugoj-Deva nu este gata nici în august, în ciuda promisiunilor. Ultimii 22 de kilometri nu pot fi deschiși circulației, deși au fost recepționați Eveniment

Șoferii nu vor putea circula pe cei 22 de kilometri promiși din Autostrada Lugoj-Deva, deși autoritățile anunțaseră că vor deschide traficului în luna august circa 43 de kilometri din șoseaua de mare viteză, la care se lucrează din anul 2013, potrivit g4media.ro

SOȚIA LUI MIHAI CONSTANTINESCU, ÎN LACRIMI, DE DURERE! DIN PĂCATE, A CONFIRMAT ANUNȚUL TRIST (GALERIE FOTO)

Pentru moment, anunță Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a fost recepționat doar lotul construit de firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, astfel că șoferii nu se pot folosi de cei 22 de noi kilometri de șosea de mare viteză în lipsa bretelelor de la nodul Ilia.

WOW, E SEXY MAMA! ȘI-A FĂCUT DE RÂS BĂIATUL! INCREDIBIL CUM A FOST FILMATĂ! TOȚI BĂRBAȚII POFTESC LA EA! (GALERIE FOTO)

Aceste bretele fac parte din contractul cu spaniolii de la Comsa, care care construiesc lotul 3 al autostrăzii. Lor, totuși, CNAIR le-a refuzat recepția „din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare”. Potrivit unor surse, Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, va face astăzi o vizită în zonă pentru a discuta cu drumarul spaniol.

EA ESTE CEA MAI SEXY FEMEIE DIN ARMATĂ! I-A INNEBUNIT PE TOȚI ȘI ACUM S-A DEZBRĂCAT PENTRU PREȘEDINTE! (GALERIE FOTO)

Așadar, la jumătatea lunii august, ar fi trebuit să avem încă 43 de kilometri de autostradă, în condițiile în care ambii constructori ai loturilor 3 si 4 ai autostrăzii Lugoj-Deva au anunțat că au terminat lucrările și au cerut ca cei de la CNAIR să facă recepția acestora. Chiar și așa, specialiștii CNAIR au recepționat doar ultimul lot al autostrăzii, cel construit de asocierea română Tehnostrade-Spedition UMB.

Lotul 4 din Autostrada Lugoj-Deva are o lungime prevăzută de 22,13 kilometri. Constructorul este asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L., iar valoarea contractului se ridică la 419,4 milioane de lei. Ordinul de înecepere a lucrărilor a fost semnat în iunie 2013.

Ei, bine, veștile proaste nu se opresc aici. 

„Cei 22 de km noi recepționați astăzi pe Autostrada 1 (A1), între localitățile Șoimuș și Ilia din județul Hunedoara (Lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschiși circulației din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector. Bretelele rutiere care ar fi permis descărcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută receptia din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare”, anunță CNAIR.

Compania susține că recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3 ar fi venit tocmai din partea Consultantului, care a monitorizat șantierul.

„Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea Consultantului, care a monitorizat șantierul. In această situație, Antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L.-COMSA S.A.-Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între nodurile Șoimuș și Ilia. De altfel nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor”, adaugă reprezentanții CNAIR.

Spaniolii ar fi fost la un pas să rezilieze contractul în anul 2017, pentru că ar fi folosit materiale de slabă calitate și nu ar fi respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier, a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m.

Potrivit unor informatii g4media.ro, acum constructorului spaniol i se reproșează că nu a așternut bine asfalatul în zona rampelor de acces pe poduri, că s-au format ravene în taluz şi fisuri și că nu are gata marcajele. Remedierea unora dintre neconformitați ar putea presupune, potrivit unor surse, lucrări de drenaj și înlocuirea pământului. Culmea este că auzim de aceste probleme de construcție abia acum.