Acasa Ştiri Eveniment Bărbații din Olanda și femeile din Letonia, printre cei mai înalți de pe planetă. Pe ce loc se află România în top

Un articol de: B1 TV - 29 Iul 2016, 22:38
foto: crestereinaltime.ro Eveniment

Bărbaţii din Olanda şi femeile din Letonia ocupă primele locuri în topul celor mai înalţi oameni de pe planetă, potrivit celui mai amplu studiu global realizat vreodată. Românii sunt mai înalţi în medie cu 11 centimetri faţă de acum 100 de ani. Creşterea în înălţime este mai evidentă în cazul doamnelor, arată B1 TV.

Olandezul mediu atinge o înălțime de 183 centimetri, în timp de femeile letone au, în medie, 170 de centimetri, potrivit unui studiu al Imperial College din Londra, care a avut în vedere date din 187 de țări începând din 1914.

La polul opus, cei mai scunzi bărbați de pe planetă, cu o înălțime medie de 160 de centimetri, se află în Timorul de Est, iar cele mai scunde femei, măsoara doar 150 de centimetri şi sunt în Guatemala. Oamenii de ştiinţă au descoperit că bărbaţii iranieni şi femeile sud-coreene au înregistrat creşterile cele mai mari de înălţime, cu o medie de 16, respectiv 20 de centimetri.

Şi românii, în special femeile, au crescut cu aproape 11 centimentri. La polul opus se află bărbaţii şi femeile din Statele Unite, care au crescut foarte puţin în acest interval, cu numai cinci centimetri. Motivele stagnării creşterii, spun cercetătorii au legătură cu ADN, dar şi cu alţi factori, cum ar fi schimbările climatice sau alimentaţia mamei în timpul sarcinii.

CEI MAI ÎNALŢI OAMENI DE PE PLANETĂ